اخبار حمل و نقل

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۶۷

اختصاص روزانه 60 پرواز اربعین از فرودگاه امام

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) به بیش از240پرواز در روز رسیده که بیش از 60 پرواز آن به پروازهای اربعین حسینی اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده افزود: پروازهای این فرودگاه به مقصد نجف و بغداد و بالعکس روزانه 120سورتی پرواز است که به نظر می‌رسد این تعداد در روزهای آینده به 140سورتی پرواز(70پرواز رفت و برگشت) افزایش یابد.

وی، علت بعضی از تاخیرهای پرواز نجف- تهران و شهرستان‌ها را وضعیت بد جوی یکی دو روز گذشته ذکر کرد و گفت: این وضعیت باعث شده که بعضی از پروازها که مقصدشان به شهرستان‌ها بوده با تاخیر انجام شود و تاثیراتی در بعضی از پروازهای بازگشت از نجف داشت.


آمادگی مهرآباد برای انجام پروازها در زمستان

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: مهرآباد در فصل سرما برای انجام ایمن و به موقع پروازها آمادگی دارد و تمام عوامل پروازی در این فرودگاه برای جلوگیری از تاخیرها تلاش می‌کنند.

به گزارش ایرنا، علی رستمی بر استفاده از امکانات مناسب ایمنی و رعایت استانداردهای بین‌المللی در فرودگاه‌ها در فصل زمستان تاکید کرد و افزود: همزمان با آغاز فصل سرما تدابیر خاص در زمان بارش نزولات برنامه‌ریزی شده و این فرودگاه با آمادگی کامل به استقبال فصل زمستان می‌رود.


اختصاص 594 رام قطار برای پایان ماه صفر

معاون مسافری راه‌آهن از اختصاص ۵۹۴ رام قطار مسافری با ظرفیت ۱۹۱هزار و ۵۰۰ صندلی همزمان با ایام ۲۸و ۳۰صفر برای رفاه حال زائران امام رضا(ع) خبر داد و گفت: تا ۱۵روز آینده قطار مسافری نخجوان- مشهد راه‌اندازی خواهد شد.

‌به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی قطار سیستمی تهران-کربلا را راه‌اندازی کردیم و حرکت این قطار از این پس هر سه‌شنبه به سمت کربلا و بالعکس تداوم خواهد داشت.

وی افزود: با توافق صورت گرفته با کشور جمهوری آذربایجان، ‌واگن‌های مسافری آنها در مسیر جلفا-مشهد مورد آزمایش قرار گرفت و مقرر شده قطار نخجوان- مشهد را راه‌اندازی کنیم‌‌.

موسوی تصریح کرد: پیش‌بینی شده بود، راه‌اندازی این قطار در ایام 28صفر عملیاتی شود و درحال حاضر منتظر اعلام راه آهن ‌آذربایجان در این زمینه هستیم‌.

به گفته وی به طور قطعی ظرف 15روز آتی شاهد راه‌اندازی قطار نخجوان- مشهد خواهیم بود و براساس توافق صورت گرفته این قطار هر هفته دو سرویس رفت و برگشت در مسیر نخجوان- مشهد تردد خواهد داشت.


اعزام ۴۰ درصد زائران اربعین امسال با اتوبوس

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری با اشاره به استقرار ۱۲۰۰دستگاه اتوبوس در مرز مهران گفت: حدود ۶۰۰ هزار زائر دیگر‌ باقی مانده‌اند که هنوز به کشور وارد نشده‌اند و احتمال می‌دهیم تعدادی از آنها تصمیم دارند برای ایام شهادت امام رضا(ع) و حضرت رسول(ص) در عراق بمانند.

به گزارش فارس، حمیدرضا شهرکی‌ثانوی در تشریح آخرین جزئیات ورود زائران اربعین به کشور اظهار کرد: طبق اطلاعات دریافتی سازمان راهداری از تاریخ 11 آبان ‌ماه تا پایان روز یکم آذر ماه امسال 750هزار نفر از مرز مهران، 430هزار نفر از مرز شلمچه و 256هزار نفر از مرز چزابه وارد کشور شده‌اند. وی ادامه داد: روز گذشته که اربعین عراق بود 150هزار نفر از مرز مهران و 100هزار زائر از دو مرز چزابه و شلمچه وارد کشور شدند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری بیان کرد: 40درصد از زائران ورودی کشور پس از ورود به مرز توسط ناوگان عمومی جاده‌یی به مرکز کشور جابه‌جا شدند.

وی با تشریح وضعیت کنونی مرزهای 3 گانه اظهار کرد: درحال حاضر 1200دستگاه اتوبوس در پارکینگ برکت مرز مهران مستقر است ضمن اینکه 200دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه و 150دستگاه اتوبوس در مرز چزابه دپو شده‌اند.


خدمت‌رسانی 770 راهدارخانه به مسافران

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی گفت: با آغاز بارش برف در محورهای مواصلاتی 12هزار راهدار در 770راهدارخانه ثابت و موقت به صورت 24ساعته آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

به گزارش ایرنا، علی ناوی افزود: این راهداران در یک هزار و 200 اکیپ زمستانی از اول آذر ماه با 9هزار ماشین‌آلات مورد نیاز در گردنه‌های برف‌گیر کشور مستقر شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی با اشاره به آغاز بارش برف در 13 استان کشور به تمام رانندگان توصیه کرد: در فصل سرما هنگام رانندگی در محورهای مواصلاتی، تجهیزات مورد نیاز به همراه داشته باشند.

ناوی با بیان اینکه هم‌اکنون پلیس راه کشور از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در مناطق کوهستانی جلوگیری می‌کند، گفت: خوشبختانه با تلاش ماموران راهداری هم‌اکنون تمام محورهای شریانی کشور باز و تردد به روال عادی در تمامی این محورها در جریان است.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی در پایان از تمام رانندگان خواست با توجه به بارش برف در برخی از محورهای مواصلاتی کشور قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و تجهیزات مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر