اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۲۲

2شرط خروج

فضا‌های نظامی از پایتخت

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: انتقال زمین‌های نظامی با دو شرط موافقت ستاد فرماندهی کل قوا و تهاتر امکان‌پذیر است.

به گزارش مهر، اقبال شاکری درباره آخرین اقدامات شورای اسلامی شهر تهران برای واگذاری پادگان‌های نظامی داخل شهر به فضای عمومی پایتخت اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت شهری برای انتقال پادگان جی و زندان اوین، تفاهمنامه‌یی را امضا کرده اما شهرداری درخصوص به انجام رساندن این واگذاری‌ها با دو مساله مواجه است. وی افزود: نخستین موضوع مهم پیدا کردن زمین معوض مناسب در مقابل فضاهای واگذار شده است، چراکه تهاتر این زمین‌های بزرگ کار سنگینی است و مساله توافق و قیمت‌گذاری در این باره مطرح است به‌طوری‌که باید افراد مرزی در مساله تهاتر و قیمت‌گذاری، برای ایجاد تفاهم و به نتیجه رسیدن این کار حضور داشته باشند. رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حال حاضر با وجود تفاهمنامه، تهاتر زندان اوین باقی مانده، بحث قیمت‌گذاری مطرح است و هنوز هم زمین مشخصی برای انتقال این مجموعه معرفی نشده است. به گفته وی، مدیریت شهری موضوع واگذاری پادگان‌های نظامی واقع در مناطق ۲۱ و ۹ و دوشان تپه در منطقه ۱۳ را نیز دنیال می‌کند به‌طوری‌که تاکنون مذاکراتی برای تهاتر منطقه نظامی فرودگاه مهرآباد، فرودگاه جی و نیروی هوایی برگزار شده است. شاکری با بیان اینکه نظر مقام معظم رهبری به‌عنوان فرمانده کل قوا نیز بر انتقال پادگان‌های نظامی از داخل شهر به اطراف است، افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اول باید کاربری این فضاهای نظامی در شورا تعریف شود تا فضای عمومی باقی بماند یا به همان شکل تبدیل به فضای سبز شده و یک ریه تنفسی برای شهر باشند یا با تعیین مصلحت تغییر کاربری‌هایی همچون بیمارستان داشته باشند.


ورود ۹ فروند هواپیمای نو

به کشور تا پایان سال

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از ورود ۵ تا ۹ فروند هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور در اواخر سال جاری خبر داد. به گزارش تسنیم، اصغر فخریه‌کاشان با ابراز اینکه طی سال‌های اخیر شرکت‌های هواپیمایی خارجی مسافران ایرانی را جابه‌جا کرده‌اند، اظهار کرد: با دست خودمان بازار حمل‌ونقل هوایی را به ‌زور تحریم در اختیار خارجی‌ها قرار دادیم و با ورود هواپیماهای نو باز پس‌ می‌گیریم.

وی با اشاره به برنامه ورود 5 تا 9 فروند هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور تصریح کرد: این هواپیماها، اواخر امسال وارد کشور می‌شود تا بتوانیم برای پروازهای قبل از عید و نوروز 96 از آنها استفاده کنیم. وی البته ورود این تعداد هواپیما را منوط به رفع موانع اعلام کرد.


اجرای ۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت آزادراه‌ها

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت از انجام عملیات روکش آسفالت ۵۰۰کیلومتر از آزادراه‌های کشور در سال جاری خبر داد و گفت: ۲۰۰کیلومتر از این رقم توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل و ۳۰۰کیلومتر با کمک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدحسین میرشفیع اظهار کرد: تقریبا بیش از ۵۰ درصد راه‌های روستایی کشور آسفالته است. البته نگهداری راه‌های روستایی در ساختار جدید ‌وزارت راه‌ و شهرسازی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی هدیه شد و امیدوارم همکاران ما در این سازمان و ادارات کل استانی بتوانند سطح سرویس راه‌های روستایی کشور را حفظ کنند.


تهران امن‌ترین مترو دنیا را دارد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان این مطلب که تهران امن‌ترین مترو دنیا را دارد، گفت: درهای حائل مانع خودکشی نمی‌شود.

به گزارش مهر، یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر در هفته گذشته یک فوریت طرح نصب درهای حائل و جداکننده در ایستگاه‌های مترو جهت پیشگیری از بروز خطرات احتمالی برای مسافران بود که در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

محسن سرخو، رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در آن نشست با بیان اینکه در حال حاضر تکنولوژی نصب درهای حائل در ایستگاه‌های مترو خاص و به‌روز شده است، گفت: بر اساس برآوردها هزینه نصب درهای حائل در هر ایستگاه سه میلیارد تومان می‌شود و می‌توان این طرح را در ایستگاه‌های پرتردد که ازدحام مسافران زیاد است اجرایی کرد. محمد احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این مصوبه گفت: ما تابع مصوبات شورا هستیم و هر چه از سوی شورا ابلاغ شود انجام می‌دهیم. احمدی بافنده با بیان اینکه ما امن‌ترین مترو را در جهان داریم، توضیح داد: روزانه به اندازه جمعیت سه استان، مسافر در مترو جابه‌جا می‌شود. ما برای هر ۵۵۰هزار مسافر که جابه‌جا می‌کنیم، یک حادثه ثبت شده داریم؛ آن هم نه الزاما خودکشی. درواقع ما دارای امن‌ترین مترو جهان هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر