اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۵۸

سرمایه‌گذاری 104 میلیون یورویی آلمان در بندر رجایی

معاون وزیر راه و شهرسازی، از امضای قرارداد با یک شرکت آلمانی برای توسعه بندر شهید رجایی با سرمایه‌گذاری ۱۰۴ میلیون یورویی خبر داد. به‌گزارش مهر، محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: مناقصه‌یی برای توسعه بندر شهید رجایی برگزار شد که یک شرکت آلمانی در این مناقصه برنده شد و هم‌اکنون قرارداد مربوط به این همکاری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۴ میلیون یورو به امضا رسیده و اعتبار اسنادی (ال‌سی) آن نیز گشایش یافته و تا بیستم ماه آینده هم تجهیزات آن تامین می‌شود. وی ادامه داد: ۱۵۰ میلیون یورو برای فاینانس توسعه بندر چابهار در نظر گرفته شده، ضمن اینکه ۸۵ میلیون دلار هم برای سرمایه‌گذاری این بندر اختصاص یافته و سازمان بنادر در حال خرید تجهیزات این بندر است. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهار داشت: سالانه بیش از ۴۰ هزار کشتی از تنگه هرمز عبور می‌کنند که با توجه به اهمیت این موضوع تلاش می‌شود که از ظرفیت‌های این تنگه بیش از این استفاده شود.


راه‌آهن روسیه در ایران نمایندگی تاسیس می‌کند

نماینده شرکت راه‌آهن روسیه از راه‌اندازی یک دفتر نمایندگی در ایران خبر داد و گفت: تاسیس این دفتر هم‌اکنون در مرحله ثبت اداری قرار دارد. به گزارش مهر، استول یارف در هشتمین اجلاس کارگروه همکاری‌های ایران و روسیه با اشاره به پروژه بین‌المللی RZD راه‌آهن روسیه، اظهار داشت: ۱۱۷ شرکت تابع، عضو این هلدینگ هستند که ۲۵درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در روسیه را در بر می‌گیرد. نماینده شرکت هلدینگ راه‌آهن دولتی روسیه افزود: راه‌آهن روسیه به طول ۸۵ هزار کیلومتر که ۴۰هزار کیلومتر آن برقی است، ۴۵درصد از حجم گردش کالا و ۲۶درصد از کل مسافر این کشور را در بر می‌گیرد و در ۴۰ کشور جهان دارای دفتر نمایندگی است. وی ادامه داد: شرکت راه‌آهن روسیه توجه ویژه‌یی به بندرها و نقاط جذب جریان‌های باری دارد و یکی از موارد مورد توجه راه‌آهن روسیه توسعه تجارت و حضور در بازارهای جهانی با فروش و تامین قطعات و تجهیزات بخش زیرساخت و بهره‌برداری، همچنین خدمات مشاوره‌یی است.


پیشنهاد هزار میلیارد تومان اعتبار برای هواشناسی

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: در راستای توسعه تجهیزات هواشناسی در برنامه ششم یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد داده‌ایم که اگر سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یابد، می‌توانیم زیرساخت‌ها را در این زمینه فراهم کنیم. به گزارش فارس، داوود پرهیزگار، رییس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: سامانه تهک سیستمی است که سامانه هواشناسی را به کاربر نهایی متصل می‌کند. وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مشکلاتی که سازمان در این حوزه داشت، این بود که ارتباط با کاربر نهایی به طرق مستقیم و دقیق برقرار نبود و اگر ارتباطی وجود داشت ارتباطی غیرمطمئن بود، بنابراین شاهد بودیم که با وجود صدور پیش‌بینی‌ها، بخش‌های مختلف آسیبی را که نباید از شرایط جوی می‌دیدند، باز مغلوب آن آسیب می‌شدند. پرهیزگار ادامه داد: این سامانه نتیجه کار مطالعاتی و عملی غیرخودکار در 2 الی 3 سال اخیر است، امروز این سامانه خودکار شده و طبیعی است که تداوم آن بستگی به تامین اعتبار و زیرساخت‌ها دارد.

رییس سازمان هواشناسی کشور بیان کرد: این سامانه، اعتبارات زیادی لازم ندارد اما زیرساخت‌هایی می‌خواهد که اگر طبق برنامه پنج ساله ششم زیرساخت‌ها فراهم شود، می‌توانیم خدمات مفیدی در اختیار کاربران نهایی در این حوزه قرار دهیم.


احداث 2 برابر مترو

با هزینه پل صدر

عضو هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با بیان اینکه با هزینه ساخت پل صدر می‌توانستیم حداقل دو برابر پل ساخته شده خطوط مترو ایجاد کنیم، گفت: در عین حال باید دید آیا این پروژه فرآیندهای قانونی، حقوقی و مقرراتی را طی کرده است یا خیر. به گزارش ایسنا، مهدی روانشادنیا اظهار کرد: به‌عنوان یک دانشگاهی باید منصفانه معایب و مزایای ساخت پل صدر را بررسی کرد و خوبی‌ها و بدی‌های این پروژه را مورد قضاوت قرار داد.

وی افزود: هر زیرساختی که در تهران بزرگ ایجاد شود باعث خوشحالی است و به حمل و نقل شهری بیشتر کمک می‌کند. ازجمله نکات مثبت در مورد پروژه پل صدر، مهندسی و سرعت ساخت آن با توجه به پیچیدگی‌های اجرایی بود که ازجمله موارد قابل تقدیر این پروژه است.

عضو هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه درباره ساخت پل صدر بحث‌هایی درباره موضوعات اقتصادی وجود دارد، ادامه داد: در علم اقتصاد بحثی درباره هزینه و فرصت وجود دارد که در آن فرصت ایجاد شده، هزینه و سود ایجاد شده برای کشور بررسی می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر