کوچ چینی‌ها از آزادراه شمال تا یک ماه دیگر

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۴۰

علی‌اکبر ناطق‌نوری رییس گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، همراه عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی، ‌محمد سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان و جمعی از دست‌اندرکاران پروژه آزادراه تهران-شمال روز گذشته از بخش‌های مختلف این پروژه بازدید کردند.

ناطق‌نوری با تاکید بر اینکه آزادراه تهران-شمال در طول این سه سال گذشته پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته است، گفت: بازدید امروز نشان داد میزان پیشرفت فیزیکی با گزارش کارهای ارائه شده منطبق است و از زمان‌بندی پیش‌بینی شده عقب‌تر نیست.


طراحی منطقه3 آزادراه کلید خورد

همچنین در این بازدید وزیر راه‌وشهرسازی از اعلام برندگان قطعه2 آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: همزمان با اجرای قطعه یک و دو، طراحی قطعه3 را آغاز می‌کنیم.

عباس آخوندی با بیان اینکه فاز یک این پروژه، ماهانه 3درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: طبق زمان‌بندی اعلام شده قطعه یک آزادراه شمال، بهار آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از اعلام برندگان مناقصه قطعه دو آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: اسناد مناقصه برگزار شده است و برندگان مناقصه و پیمانکاران قطعه2 معرفی می‌شوند.

وی بااشاره به مشخصات فنی قطعه یک آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: برای نخستین‌بار در کشور آزادراه با کف بتنی ساخته می‌شود و قطعه یک آزادراه تهران-شمال نخستین تجربه جاده‌یی با کف بتنی در کشور است.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه همزمان با اجرای قطعه یک و آغاز ساخت قطعه2، طراحی قطعه سوم این پروژه نیز در حال انجام است، گفت: در تلاش هستیم که اجرای این پروژه پیوستگی داشته باشد. وی با تاکید بر ضرورت اجرای معماری راه در این پروژه گفت: در پروژه آزادراه تهران-شمال 10هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که باتوجه به این میزان سرمایه‌گذاری نیاز به انجام معماری راه وجود دارد.


خروج چینی‌ها از آزادراه تهران-شمال

معاون وزیر راه‌وشهرسازی بااشاره به هزینه ۷۸۰۰میلیارد تومانی برای اتمام آزادراه تهران-شمال، از خروج چینی‌ها از این پروژه تا یک ماه دیگر خبر داد. سعید محمدزاده نیز در حاشیه بازدید عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی و مسوول گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال گفت: در حال حاضر کل پروژه آزادراه تهران-شمال ۳۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این درحالی است که در ابتدای سال۹۴ پیشرفت کار ۱۸درصد بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در حال حاضر پیشرفت فیزیکی منطقه یک آزادراه تهران-شمال ماهانه 3.3تا 3.4درصد است، این در شرایطی است که در ۲۰سال گذشته سالانه ۲درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی منطقه یک 8.71درصد است که تا بهار۹۶ این قطعه از آزادراه به پایان می‌رسد.

وی به وضعیت پیشرفت فیزیکی منطقه۲ آزادراه تهران-شمال هم اشاره کرد و گفت: پیشرفت این منطقه 8.15درصد بوده و تا سال۹۸ به پایان می‌رسد. منطقه۳ آزادراه تهران-شمال هم پیشرفتی نداشته اما براساس برنامه، قرار است تا اردیبهشت۱۴۰۱ به اتمام برسد.

در این بازدید رییس بنیاد مستضعفان نیز با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه دوم آزادراه تهران-شمال از ماه آینده آغاز می‌شود، گفت: طبق تعهدات‌مان قطعه یک را بهار سال آینده تحویل می‌دهیم.

محمد سعیدی‌کیا گفت: قطعه یک آزادراه تهران-شمال طبق تعهدات داده شده بهار سال آینده به افتتاح می‌رسد و عملیات اجرایی منطقه سوم آزادراه شمال هم اواخر سال آینده کلید می‌خورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر