قطع خدمات رفاهی فرودگاه‌ها برای ایرلاین‌های بدهکار

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۳۰

مدیرکل دفتر حقوقی شرکت فرودگاه‌ها از تصویب دستورالعمل اجرایی برای تشدید پیگیری‌ها خبر داد و اعلام کرد که ایجاد محدودیت در ارائه خدمات فرودگاهی تا اعمال تعلیق یا لغو مجوز فعالیت در انتظار شرکت‌های هوایی بدهکار است.

به گزارش مهر، معصومه ابراهیمی، مدیرکل دفتر حقوقی شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه درحال حاضر بیشترین مبلغ بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها مربوط به سه ایرلاین بزرگ کشور است که این بدهی هنوز تسویه نشده است، گفت: باتوجه به اینکه ایرلاین‌ها به‌عنوان یک شرکت بازرگانی فعالیت می‌کنند و از شرکت فرودگاه‌ها خدمات می‌گیرند، موظفند به میزان خدمات دریافت شده، مبلغی را به شرکت فرودگاه‌ها پرداخت کنند زیرا این ایرلاین‌ها از مسافران برای ارائه خدمات هزینه دریافت می‌کنند. ضمن اینکه رقابتی بین ایرلاین‌ها ایجاد شده و تعرفه‌های تکلیفی در قانون برنامه پنجم توسعه اجرایی شده و بازار حمل و نقل هوایی کاملا آزادسازی شده است. بنابراین انتظار می‌رفت ایرلاین‌ها به صورت بازرگانی به فعالیت خود ادامه دهند و به همان میزان که نرخ خدمات حمل و نقل هوایی برای آنها آزاد شده است به همان میزان تکالیف خود را در پرداخت وجوه انجام دهند، اما ایرلاین‌ها در این زمینه موفق عمل نکرده‌اند.

ابراهیمی تاکید کرد: شرکت فرودگاه‌ها می‌تواند تدابیر لازم را برای کاهش خدمات رفاهی برای ایرلاین‌ها اتخاذ کند یا قراردادهای قبلی را تمدید نکند و از انعقاد قرارداد با شرکت بدهکار خودداری کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر