برنامه ورود هواپیماهای ایرباس و بویینگ به ایران

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۲۹

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: فرآیند ورود هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران روند طبیعی خود را طی می‌کند و هیچ نگرانی‌ای درباره این روند یا نحوه صدور مجوز لازم برای ورود آنها به ایران وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی تصریح کرد: شرکت ایرباس فرانسه پس از توافقنامه‌یی که با ایران به امضا رساند، کار خود را برای دریافت مجوزهای لازم و نهایی شدن فروش هواپیما به ایران‌ایر آغاز کرد که خوشبختانه این فرآیند در حوزه دریافت مجوز از اوفک به موفقیت رسید و با نهایی شدن مذاکرات دوطرفه نخستین هواپیماها در آینده نزدیک به ایران تحویل خواهند شد.

وی با بیان اینکه ایرباس درخواست مجوز خود از اوفک را در دو نوبت مجزا تحویل داده است، توضیح داد: نخستین مرحله مربوط به مجوز فروش 17هواپیمای فوری به ایران در سال 2016 میلادی است که این مجوز به‌طور کامل صادر شده و در این موضوع هیچ ابهامی باقی نمانده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دیگر درخواست مجوز ایرباس مربوط به فروش هواپیما به ایران در سال‌های آینده می‌شود که این موضوع نیز روند طبیعی خود را طی می‌کند و هیچ جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد، زیرا قرار نیست هیچ اتفاق عجیبی بیفتد. آخوندی در پاسخ به اینکه آیا شرکت بوئینگ نیز برای فروش هواپیماهای خود باید شرایط ایرباس را طی کند، گفت: شرایط بوئینگ متفاوت است، زیرا آنها درخواست دریافت مجوز خود را برای کل توافق منعقد شده با ایران ارائه کرده‌اند و اوفک مجوز لازم برای تمام این هواپیماها را صادر کرد. از این رو با نهایی شدن مذاکرات و با توجه به مجوز صادر شده امکان آن وجود خواهد داشت که تمام هواپیماهای بوئینگ خریداری شده از سوی ایران برهمین اساس وارد کشور شود. وی اظهار کرد: آنچه در این بین مهم بود، باز شدن امکان صدور مجوز لازم به ایران بود که این مساله نهایی شد و از اینجا به بعد می‌توان گفت فضای به وجود آمده امکان فروش هواپیما به ایران را عملی کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر