اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۶۰

تعیین زمین معوض برای زمین‌های بلاتکلیف شمال تهران

پیروز حناچی، معاون وزیر راه و شهرسازی سرانجام پس از ۳۰سال برای زمین‌های شمال و شمال‌شرق تهران که تعدادی از تعاونی‌های وزارت جهادکشاورزی به ۲۵هزار عضو خود فروخته بودند، معوض تعیین شد.

پیروز حناچی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری بر عدم امکان ساخت اراضی شمال و شمال‌شرق تهران تاکید دارند، گفت: بنابراین اساسا ساخت این زمین‌ها امکان‌پذیر نیست. تنها کاری که وزارت راه و شهرسازی می‌تواند، انجام دهد واگذاری اراضی معوض است. دولت نیز تاکید داشت زمین‌های معوض در خارج از ۲۲منطقه تهران تعیین شود. او به پارسینه گفت: وزارت راه با تعیین سه منطقه و تصویب در شورای عالی شهرسازی، پیشنهاد خود را مطرح کرد که اراضی در مناطقی نزدیک هشتگرد، ورامین و پردیس است. با ارائه این پیشنهاد به هیات دولت، وزارت نیرو بحث تامین آب برای ساکنان این مناطق را مطرح کرد. به هر حال تامین آب برای ۲۵هزار عضو که با احتساب خانواده آنها جمعیت‌شان به ۱۰۰هزار نفر می‌رسد، کار ساده‌یی نیست. معاون وزیر راه و شهرسازی به این نکته نیز اشاره کرد که اعضای تعاونی‌های مزبور این اراضی را نمی‌پذیرند و همچنان خواهان ساختن اراضی هستند که در گذشته خریداری کرده‌اند.


ورود اتوبوس‌های گردشگری ساخت چین به پایتخت

رییس سازمان گردشگری شهرداری تهران از ورود اتوبوس‌های ویژه گردشگران خبر داد.

به گزارش مهر، فرزاد هوشیارپارسیان اظهار کرد: در نظر داریم در مسیر تهرانگردی میزهایی برای ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی ارائه کنیم. هوشیار از راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری در آینده‌یی نزدیک خبر داد و عنوان کرد: این اتوبوس‌ها وارد رینگ‌های گردشگری شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم حداقل یک رینگ گردشگری با اتوبوس ایجاد کنیم.

به گفته وی، یک اتوبوس گردشگری ساخت کشور چین که استانداردهای اروپایی را دارد، خریداری شده و به زودی وارد کشور می‌شود. ضمن اینکه این اتوبوس ۱۰۰درصد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است. رییس سازمان گردشگری شهرداری تهران گفت: این یک دستگاه اتوبوس گردشگری که در گمرک قرار دارد، به زودی ترخیص شده و امیدواریم پنج دستگاه اتوبوس دیگر نیز به آن اضافه شود تا بتوانیم رینگ‌های گردشگری را پوشش دهیم.


بررسی تخلفات ساختمانی مجتمع تجارت فردوسی

نایب‌رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از عدم صدور پایان‌کار برای «مجتمع تجارت فردوسی» به دلیل تخلفات ساختمانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان درخصوص آخرین وضعیت مجتمع تجارت جهانی فردوسی که به دلیل نقص موارد ایمنی از فعالیت آن جلوگیری شده بود، گفت: نظام فنی ـ مهندسی در آخرین مکاتبه خود ایمنی این سازه را تایید کرده و بنا به استناد نامه این سازمان موضوع عدم ایمنی این سازه مرتفع شده است.

نایب‌رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه موضوع تخلفات این مجتمع تجاری همچنان پابرجاست و پرونده در شهرداری منطقه در حال بررسی است، گفت: هنوز منطقه 12 به دلیل پابرجا بودن تخلفات ساختمانی این پروژه همچون عدم تامین پارکینگ، پایان‌کاری برای این ساختمان صادر نکرده اما با توجه به نامه نظام فنی - مهندسی، مشکل ایمنی این سازه مرتفع شده است.


5برابر درآمدهای ری برای آن هزینه شده است

معاون شهردار تهران گفت: میزان درآمدهای منطقه20 یک‌پنجم هزینه‌هایی است که شهرداری برای آن متحمل می‌شود. به تازگی فرماندار ری گفته است: «متاسفانه دروغ بزرگی با عنوان اینکه ری درآمدی ندارد، گفته شده و تصور می‌شود اگر شهرداری تهران حمایت نکند ری به زمین می‌خورد. این در حالی است که ری بالای هزارمیلیارد تومان عوارض تولید می‌کند که تمام آنها به شهرداری تهران داده می‌شود.» ناصر امانی اما با اشاره به سخنان فرماندار ری تاکید کرد: مدیریت شهری تهران طی 10سال گذشته، 5برابر درآمدی که از شهرری داشته در آنجا هزینه کرده است. شهرداری تهران از منابع درآمدی‌اش برای شهرری هزینه می‌کند. امانی تاکید کرد: شهرداری منطقه20 تا به حال هرگز هزار میلیارد تومان درآمد را از شهر ری کسب نکرده است. ضمن اینکه باید اعلام کنم که در سال جاری نیز شهرداری تهران 140میلیارد تومان بودجه برای منطقه 20 در نظر گرفته است.


واگذاری زمین و وام مسکن به ۱۰۰ هزار ایثارگر

محمدعلی شهیدی، معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال جاری به ۱۰۰هزار ایثارگر که تاکنون از بنیاد، زمین و مسکن دریافت نکرده‌اند، زمین و وام مسکن ارائه می‌شود. محمدعلی شهیدی در حاشیه نخستین همایش سراسری تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه مسکن یکی از دغدغه‌های ایثارگران است در حد توان و طبق قانون ۶ ساله تا سال ۹۸ این دغدغه را رفع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای درحال انجام، بازنگری در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است که هفته گذشته بر همین اساس مصوب شد که برای مسکن ایثارگران اقدام شود و دستور اجرای آن هم اعلام شد. شهیدی اظهار کرد: تشکل‌های فراوانی در بخش شاهد و ایثارگر در کشور وجود دارد که تعداد زیادی از آنها به ثبت رسیده است. وی تصریح کرد: هدف از برپایی این همایش نیز استفاده از فکر فرزندان ایثارگر بوده که دلسوزانه برای امور بنیاد می‌اندیشند تا این تشکل‌ها در اقصا نقاط کشور جایگزین بنیاد شهید برای ارائه خدمت باشند. معاون رییس‌جمهوری گفت: انتظار می‌رود از وجود و تفکر این تشکل‌ها به عنوان اتاق فکر برای بهبود کار استفاده شود و پس از تصمیم‌گیری در ستاد مرکزی از این تشکل‌ها برای تحول در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز بهره‌برداری شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر