قیر رایگان معابر روستایی در سال 95 تحویل نشد

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۵۸

یک مقام مسوول گفت: با تعیین سهمیه قیر رایگان برای اصلاح و بهسازی راه‌های روستایی در بودجه سال ۹۴، معابر حدود ۲۷۹۷ روستا آسفالت شد، این سهمیه درسال ۹۵ هم تمدید شد اما این سهمیه تحویل نشده است.

غلامرضا مجیدی درگفت‌وگو با مهر، عمده‌ترین مشکل اصلاح معابر روستایی را کمبود اعتبارات مالی دانست و افزود: با تخصیص سهمیه قیررایگان، پارسال اتفاق بزرگی در بهسازی معابر روستایی رخ داد و معابر بسیاری از روستاهای بزرگ و شاخص آسفالت شد؛ حتی در برخی موارد حجم آسفالت مورد استفاده، برابر با کل حجم آسفالت این روستاها بود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: درحال حاضر معابر۲۷۹۷ روستا به صورت کامل اصلاح و بهسازی شدند اما سایر روستاها نیمه تمام باقی مانده است.

مجیدی با بیان اینکه درحال حاضر سهمیه قیر رایگان سال ۹۵ هم با تاخیر ابلاغ شده است، اظهار کرد: فرآیند اختصاص و تحویل سهمیه قیر رایگان، یک فرآیند اداری زمانبر است و باتوجه به آنکه تعدادی از روستاها فصل کاری خود را از دست داده‌اند، باید در انتظار شروع زمان مناسب برای اصلاح معابر باشیم. مدیرکل برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی گفت: براساس آمار تا پایان سال ۹۴ برای ۳۶۳۸۹روستای بالای ۲۰خانوار و ۸۲۲روستای پایین‌تر از ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده است.

به گفته وی، درمجموع ۳۷هزار و ۲۱۱روستا دارای طرح هادی هستند و با توجه به اینکه دوره اعتبار طرح‌های هادی روستایی ۱۰ساله هستند و پس از آن نیاز به بازنگری دارند؛ در همین راستا طرح هادی حدود ۵۶۷۶روستای بالای ۲۰خانوار و ۴۴روستای پایین ۲۰ خانوار مورد بازنگری قرارگرفته است.

به گفته این مقام مسوول، ازمیان روستاهایی که طرح هادی برای آنها تهیه شده است، تاکنون طرح هادی ۱۵۴۵۵روستا وارد فاز اجرایی شده که عملیات عمرانی بسیاری از این روستاها به علت کمبود اعتبار یا فقدان منابع مالی لازم نیمه‌کاره رها شده است.

وی گفت: از میان ۱۵۴۵۵روستا، تعداد ۱۵۲۴۷ روستا بالای ۲۰خانوار و ۲۰۸روستا کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر