اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۸۳

افتتاح راه‌آهن خواف-هرات در هفته دولت

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از افتتاح راه‌آهن ۷۶کیلومتری خواف-هرات در هفته دولت خبر داد. به گزارش ایرنا، علی نورزاد با اعلام خبر افتتاح راه‌آهن خواف-هرات در هفته دولت گفت: عملیات عمرانی این خط تا ایستگاه شمتیغ به پایان رسیده و این ایستگاه نیز هم‌اکنون در دست اجراست و در مراحل پایانی قرار دارد. به گفته وی راه‌آهن خواف-هرات در ادامه راه‌آهن تربت‌حیدریه-سنگان و شاخه‌یی منشعب شده از راه‌آهن بافق-مشهد واقع است و در بخش ایران از کیلومتر۲۴ راه‌آهن سنگان-‌تربت‌حیدریه، نزدیک ایستگاه خواف شروع و در امتداد شمال‌غربی به جنوب‌شرقی ادامه می‌یابد و در کیلومتر۱۲ جاده تایباد-خواف و در کیلومتر۲۱، جاده معدن سنگان را به‌صورت زیرگذر قطع می‌کند. نورزاد خاطرنشان کرد: این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل‌‌ونقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از نظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد، حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرقی آسیا بسیار مهم است.


مذاکره برای سرمایه‌گذاری خارجی در بنادر

غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در امور حسابداری و حسابرسی از مذاکره با ‌شرکت‌های بزرگی که ۷۰درصد بنادر جهان را در دست دارند، خبر داد و‌ با تاکید بر اینکه برای استفاده از پتانسیل ترانزیتی بنادر ایران باید به سمت شرکت‌های بین‌المللی برویم، گفت: سیاست وزارتخانه جوینت شدن شرکت‌های بین‌المللی با داخلی است که منجر به انتقال دانش و فناوری به ایرانی‌ها می‌شود. غلامرضا سلامی درخصوص وضعیت سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در بنادر کشور، با اعلام انجام سرمایه‌گذاری‌های فراوان در بنادر کشور، گفت: با این حال این سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر در حوزه‌های خرد است مثل بسیاری از انبارهایی که در بنادر کشور توسط بخش خصوصی به‌صورت (بی‌یوتی) ساخته شده یا کارهای اوپریشن (عملیات بندری) بعضی بنادر که دست بخش خصوصی است. وی با توضیح اینکه به‌دلیل اتصال ایران به خطوط آبی و قرار گرفتن در نقطه جغرافیایی امکان ترانزیت کالا در بهترین شکل ممکن در بنادر کشورمان وجود دارد، گفت: ایران پتانسیل بالایی در حوزه حمل‌ونقل دریایی و استفاده از بنادر دارد، دوره پسابرجام هم تاحدودی شرایط را تغییر داده است و میزان علاقه‌مندی شرکت‌های کشتیرانی از بنادر ایران را بیشتر و رفت‌وآمدها را چشمگیر کرده است.


آخرین وضعیت تصادف اتوبوس آزادراه تهران-کرج

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری از آزادی راننده اتوبوس تبریز-تهران در تصادف روز جمعه خبر داد و گفت: هوشیاری یکی از نیازهای اصلی رانندگی به‌شمار می‌رود و راننده حتی در ۹ساعت رانندگی روزانه نیز باید هوشیاری خود را حفظ و در صورت احساس خستگی از راننده دوم استفاده کند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، جواد هدایتی بااشاره به سانحه برخورد دو اتوبوس مسافربری در آزادراه تهران-کرج که روز جمعه ۲۹مرداد ماه اتفاق افتاد، اظهار کرد: طبق بازدید و بررسی انجام ‌شده از محل حادثه گزارش پلیس علت وقوع حادثه مبنی بر خستگی و خواب‌آلودگی در ساعت‌های پایانی سفر بوده است و باوجود اعتراض مسافران به نحوه رانندگی، خستگی بر راننده غلبه می‌کند و اتوبوس از مسیر اصلی خارج و در بخش پارکینگ جاده با اتوبوس تبریز-تهران برخورد می‌کند. وی افزود: شناسایی مقصر در تصادفات از طریق کروکی ضابط قضایی به‌دلیل تمرکز روی نقطه و زمان وقوع حادثه زمان‌بر نیست اما برای بررسی حادثه و برخورد عمیق‌تر برای پیشگیری از وقوع مجدد حادثه باید زنجیره علل وقوع حادثه از چند روز قبل از وقوع حادثه مورد بررسی قرار گیرند که شامل سابقه، پرونده تخلفات، مقررات، خستگی و خواب‌آلودگی و استراحت کافی می‌شود. مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری از آزادی راننده اتوبوس تبریز-تهران و احتمال محرومیت مادام‌العمر راننده اتوبوس اردبیل-تهران خبر داد و گفت: در این حادثه بحث خطای انسانی متمایز و برجسته است، زیرا مشخصات هندسی جاده از نوع آزادراهی است که از نظر ظرفیت و رعایت نکات ایمنی بهترین شرایط را نسبت به سایر راه‌ها دارد و خودرو در این مورد نقشی ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر