گشایش دبیرخانه پایتخت گردشگری جهان اسلام در تبریز

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۰۷۵

همزمان با انعقاد تفاهمنامه سه جانبه همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری آذربایجان‌شرقی و شهرداری تبریز با هدف آماده‌سازی تبریز برای میزبانی کشورهای اسلامی در سال 2018، دبیرخانه پایتخت گردشگری جهان اسلام در محل خانه حیدرزاده واقع در این شهر گشایش یافت. به گزارش ایرنا، هماهنگی برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مرتبط با انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 در این دبیرخانه انجام خواهد شد. مسعود سلطانی فر، معاون رییس‌جمهور روز سه شنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه سه جانبه استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از میهمانان کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی افزود: در یک سال گذشته فعالیت‌های تشکیل دبیرخانه و ایجاد ستاد ملی دبیرخانه در تهران و تبریز آغاز شده است.

استانداری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز و صدا و سیما در این دبیرخانه دارای میز هستند. رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یادآوری تشکیل دبیرخانه پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 در تبریز گفت: اعضای ملی این دبیرخانه به زودی معرفی می‌شوند. امروز همچنین نماد تبریز، پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 رونمایی و تمبر اختصاصی آن توسط معاون رییس‌جمهور باطل شد. مسعود سلطانی فر، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این آیین گفت: تبریز و آذربایجان شرقی با تلاش برای میزبانی هر چه بهتر در سال 2018 گام بزرگی برای معرفی جمهوری اسلامی در سطح جهانی بر می‌دارد. شهردار تبریز هم از اختصاص 40میلیارد ریال برای بهسازی فضای شهری تبریز به دستور استاندار آذربایجان شرقی خبر داد. صادق نجفی گفت: 20میلیارد ریال برای بهسازی فضای بازار تبریز و 20میلیارد ریال برای بوستان دوکمال هزینه می‌شود. در این آیین همچنین تابلو روز شمار تبریز 2018 رونمایی و مهره‌های بازی (دومینو) چهار هزار قطعه‌یی نماد (لوگوی) تبریز 2018 توسط سلطانی‌فر، فروریخته شد. به گفته وی مجموعه برنامه‌های پیش بینی شده در این تفاهمنامه جامع، معرفی جاذبه‌های گردشگری تبریز برای سال 2018 میلادی را دنبال می‌کند. سلطانی فر افزود: در این توافقنامه کلیات چگونگی مرمت، بازسازی و معرفی ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری تبریز و آذربایجان شرقی و شناساندن هویت تاریخی این استان به صورت جامع لحاظ شده است. مسعود سلطانی فر ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی گردشگری ایران و تبریز گردشگری حلال است و تبریز 2018 می‌تواند ایران را به عنوان بهشت گردشگری کشورهای مسلمان و گردشگری حلال معرفی کند. وی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک شاهد رشد صنعت گردشگری ایران و نقش کلیدی تبریز در توسعه این صنعت خواهیم بود. سلطانی‌فر افزود: هم افزایی و همگرایی مناسبی بین مدیریت استان و تمامی دستگاه‌های آذربایجان شرقی وجود دارد که شرایط را به گونه‌یی فراهم کرده تا میزبانی با شکوهی در سال 2018 میلادی داشته باشیم. وی گفت: تبریز با فرهنگ، هویت و تاریخ دیرینه‌اش مرکزی امن برای پر کردن اوقات فراغت مسلمانان جهان خواهد بود و این اتفاق بزرگی در سطح کشور است. وی به برگزاری اجلاس بین‌المللی کشورهای اسلامی در تبریز در شهریورماه سال جاری اشاره کرد و افزود: این اتفاق بزرگ موجب رویدادهای متنوع فرهنگی در عرصه بین‌المللی خواهد بود. وی گفت: تبریز جاذبه‌های متعددی برای گردشگران کشورهای اسلامی دارد و مهم‌ترین کانون طبیعت‌گردی و تاریخی کشور به شمار می‌رود.

در این آیین طرح مجتمع تفریحی، رفاهی و تجاری ستاره باران تبریز از جمله طرح‌های مربوط به تبریز 2018 میلادی توسط معاون رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

در نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای اسلامی، شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر