آلمانی‌ها در ایران 10 هتل می‌سازند

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۰۹

در دیدار معاون رییس‌جمهور و مدیر اجرایی گروه هتل‌های اشتاینگربرگر آلمان، دو طرف برای ساخت 10هتل ظرف مدت 7 تا 10سال در نقاط مختلف ایران توافق کردند. به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ونت چات وال، مدیر اجرایی یکی از گروه‌های هتلداری آلمانی با مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور سعید شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، هیات آلمانی که با هلدینگ‌های هتل‌سازی و بخش خصوصی گردشگری ایران دیدارهایی داشتند برای ساخت 10هتل با مشارکت بخش خصوصی با معاون رییس‌جمهور توافق کردند. معاون رییس‌جمهور در این دیدار با اشاره به اراده و عزم جدی دولت برای رشد و رونق بخش گردشگری گفت: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، حل مشکلات مربوط به تسهیلات ویزا همچنین توسعه و بازسازی شبکه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌یی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این حوزه آغاز شده است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: در بخش تامین هتل و مراکز اقامتی، ایجاد هتل‌های 4 و 5 ستاره و افزایش 3برابری این هتل‌ها در دستور کار است براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی 10سال آینده سالانه 25 هتل 4 و 5 ستاره به مراکز اقامتی ما اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی داخلی سرمایه‌گذاری در این بخش را آغاز کرده است، یادآور شد: درحال حاضر 170هتل 4 و 5 ستاره توسط بخش خصوصی داخلی در دست ساخت است همچنین ساخت 10هتل 5 ستاره در شهرهای مختلف ایران توسط ترکیه به زودی آغاز خواهد شد. درحال حاضر 3هتل توسط سرمایه‌گذاران عرب در شهر مشهد در دست احداث است. به زودی نیز احداث 3 تا 5 هتل توسط آذربایجانی‌ها در مناطقی از ایران که مقصد سفر گردشگران این کشور است به زودی آغاز خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر