اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۲۴۴

واکنش حافظی به افشاگری قالیباف علیه شوراهای شهر

رحمت‌الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: سخنان شهردار درخصوص باج‌دهی به اعضای شورا، فرار به جلو و ایجاد یک سپر دفاعی برای پاسخگو نبودن به انتقادات است.

حافظی با اشاره به سخنان اخیر شهردار تهران مبنی بر باج دادن برخی از شهرداران به برخی شوراها برای حفظ جایگاه خود گفت: این صحبت‌های شهردار جای تعجب دارد، اگر خطاب شهردار، شهرداران و شوراهای سایر شهرهاست، باید شهرداران و شوراهای همان شهرها درخصوص این مسائل صحبت کنند و اگر ایشان از چنین مسائلی درخصوص سایر شهرها مطلع هستند، در جایگاهی نیستند که آن را مطرح کنند و باید شهرداران و شوراهای همان شهرها پیگیر این مسائل باشند. اگر منظور شهردار تهران، شورای تهران و مسائلی است که با اعضا دار،د به صراحت مشخص کنند چه کسی از وی باج‌خواهی کرده که مجبور شده‌اند برای آنکه در جایگاه خود بمانند، باج دهند.

به نظر می‌رسد این نوع سخنان مصداق تعبیر فرار به جلو باشد. زمانی که وی باید پاسخگوی مسائل مالی و گزارش‌های حسابرسی و... به شورا باشد، برای آنکه مقابل فرار به جلو گرفته شود، به‌عنوان حافظی یک عضو شورای شهر می‌خواهم که اگر باجی داده شده یا آنکه باجی خواسته شده و از سوی شهرداری داده نشده است، اعلام شود. این ادبیات، ادبیات مناسب و درستی از سوی فردی که خود را مقام ارشد شهر و کشور می‌داند نیست.


نیاز کشور به12میلیون واحد مسکونی تا سال 1405

علی چگنی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تعداد واحدهای مسکونی مورد نیاز ساخت در کشور از سال 1394 تا سال 1405 را 12میلیون و 163هزار واحد

اعلام کرد.

چگنی گفت: از این تعداد باید 8میلیون و 993هزار واحد در حوزه شهری و 3میلیون و 170هزار مسکن در حوزه روستایی ساخته شوند.

وی موجودی مسکن کشور در پایان سال گذشته را 16میلیون و 874هزار واحد شهری و 5میلیون و 338هزار واحد روستایی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر با کمبود 440هزار واحد شهری و 557هزار واحد روستایی در کشور مواجهیم که باید

جبران شود.

وی، مسکن را یکی از تاثیرگذارترین عوامل در خروج از رکود اقتصادی معرفی کرد و گفت: مسکن بدون شک در اشتغال مستقیم، غیرمستقیم و بقیه ابعاد اقتصادی بسیار تاثیرگذار بوده و همین نشان می‌دهد این حوزه تا چه حد می‌تواند به بحث خروج از رکود کمک کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر