اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۶۴

ارائه تسهیلات با سود صفر درصد برای خرید شناور داخلی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ارائه تسهیلات با سود صفر درصد به بخش خصوصی برای خرید شناور گفت: تاکنون 4هزار صندلی با استفاده از این تسیهلات به ناوگان مسافری اضافه شده است.

علی جهاندیده در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی برای خرید شناور، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان، شامل فعالیت مختلف در این حوزه ازجمله خرید شناورهای باری و مسافری و شناورهای خدمات رسان

می‌شود.

وی ادامه داد: به‌طور قطع خرید شناورهای ساخت داخل در اولویت پرداخت تسهیلات یارانه‌یی قرار دارد مگر اینکه اضطراری در خرید وجود داشته باشد و ساخت داخل ممکن نباشد.

عضو هیات‌مدیره سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر توان ساخت شناورهای استاندارد در بخش شناورهای مسافری وجود دارد، گفت: میزان وام پرداختی حدود 80درصد هزینه خرید یک شناور را پوشش می‌دهد و مبلغ این تسهیلات متناسب با قیمت شناور

متفاوت است.

جهاندیده تاکید کرد: نرخ سود تسهیلات برای خرید شناورهای ساخت داخل صفر درصد است. معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بنابراین اگر بخش خصوصی قصد خرید شناور مسافری ساخت داخل را داشته باشد می‌تواند تا 80درصد مبلغ خرید شناور را تسهیلات صفر درصد از سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کند.

وی با تاکید بر اینکه اعطای این وام‌ها به بخش‌های دولتی ممنوع است، گفت: تاکنون تمام این سهمیه تسهیلات به بخش خصوصی داده شده است، البته در بخش شناورهای باری هم آورده متقاضی متفاوت است و هم نرخ سود تسهیلات.

عضو هیات‌مدیره سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به میزان خرید شناور از ساخت داخل از طریق تسهیلات ارائه شده، اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 90 فروند لندینگ کرافت، تعداد قابل توجهی شناور باری، مسافری و خدمات‌رسان از طریق این تسهیلات و سفارشات بخش خصوصی در کشور ساخته شده، همچنین نزدیک به 4هزار صندلی مسافری با ارائه این تسهیلات به ناوگان اضافه شده که بخش اعظم این تعداد فعال و بخش محدودی هم در حال ساخت است.


دوره بازپرداخت اقساط مسکن مهر؛ 15 یا 20 سال؟

وزارت راه و شهرسازی پیرو انتشار خبری با عنوان «دوره بازپرداخت اقساط مسکن مهر به جای افزایش، کاهش یافت» توضیحاتی

ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، توضیحات وزارت راه و شهرسازی به این شرح است: براساس بند 2 مصوبه مورخ 19 اسفندماه 91 دولت قبل مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی از 15 سال به 20 سال افزایش یافت، لیکن پس از اجرا توسط بانک مسکن، بانک مرکزی با افزایش این مدت مخالفت کرد که با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی (در این دولت)، بانک مرکزی حسب تصمیمات متخذه در یک هزار و یکصد و هفتاد و دومین جلسه مورخ 8 بهمن‌ماه 92 شورای پول و اعتبار با تقسیط 20ساله طرح‌های مسکن مهر (مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی از 15 به 20 سال) موافقت و طی نامه مورخ 20بهمن ماه 92 به شبکه بانکی

ابلاغ کرد.

متقاضیان محترم مسکن مهر باید اطلاع داشته باشند که چنانچه ساخت واحدهای مسکونی (دوران مشارکت مدنی) 5 یا 6 سال طول بکشد، دوران فروش اقساطی به تبع دوران مشارکت مدنی 15 یا 14 سال خواهد بود و این به معنی ابطال مصوبه دولت قبل نیست.

متقاضیان مسکن مهر اختیار دارند هنگام فروش اقساطی نسبت به تقسیط به صورت ساده یا پلکانی یک ساله، 3 ساله و 5 ساله با توجه به بضاعت مالی خود اقدام به اخذ دفترچه قسط کنند و کارکنان بانک مسکن آمادگی دارند توضیحات کافی و وافی را در اختیار خریداران محترم قرار دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر