انتقال فرودگاه مهرآباد منتفی شد

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۴۲

علی رستمی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با بیان اینکه ثبت ملی ترمینال یک، انتقال این فرودگاه را منتفی کرد، از ثبت رکورد جابه‌جایی ۱۴میلیون مسافر از این فرودگاه در سال ۹۴ خبر داد. علی رستمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ثبت ملی ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: فرودگاه بین‌المللی مهرآباد هم به دلیل قدمت و هم به دلیل محل ورود حضرت امام(ره) به کشورمان اخیرا به عنوان یک اثر ملی ثبت شد. وی با تاکید بر اینکه ثبت اثر ملی ترمینال یک نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه ویژه این فرودگاه است گفت: علاوه بر این، ثبت این اثر پیام‌رسان این موضوع است که به هیچ‌وجه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قابل انتقال نخواهد بود و انتقال این فرودگاه برای همیشه منتفی شد.

رستمی تاکید کرد: ثبت ترمینال یک، به نوعی ثبت کل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به عنوان اثر ملی است. وی با بیان اینکه رکورد روزانه پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در نوروز ۹۵ زده شد و تعداد پروازهای این فرودگاه به ۴۰۰ نشست و برخاست در روز نیز رسید، گفت: همچنین در سال ۹۴ رکورد جابه‌جایی ۱۴میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد برای نخستین بار در تاریخ این فرودگاه ثبت شد. مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به روند روبه‌رشد تعداد پروازهای این فرودگاه گفت: در نوروز ۹۵ تعداد پروازهای این فرودگاه نسبت به نوروز سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشت و با وجود اینکه هر سال در اردیبهشت‌ماه معمولا زمان کم‌مسافر است اما نخستین روز اردیبهشت، تعداد پروازهای فرودگاه یک مورد از زمان پیک پروازی در نوروز هم بیشتر بود و پیش‌بینی می‌شود تعداد پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در سال جاری بین ۱۵ تا ۲۰درصد افزایش داشته باشد.

رستمی گفت: با توجه به اعزام و پذیرش ۱۴ میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد در سال ۹۴ و روند روبه‌رشد پروازهای این فرودگاه پیش‌بینی می‌شود طی امسال حدود ۲میلیون و ۸۰۰هزار نفر به تعداد مسافران این فرودگاه اضافه شود که قطعا با امکانات موجود این میزان مسافر بیش از ظرفیت فرودگاه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر