زمزمه واگذاری «شهروند» و «شهر آفتاب» به بانک‌شهر

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۴۱

گروه راه و شهرسازی

شنیده‌ها حاکی از آن است که نمایشگاه شهر آفتاب قرار است از سوی شهرداری تهران به بانک شهر واگذار شود در حالی که ارزش این پروژه بزرگ مدیریت شهری حدود 4هزار میلیارد تومان است البته اکنون مدیرعامل بانک شهر گفته است که واگذاری شهر آفتاب و همچنین فروشگاه‌های شهروند به این بانک، در حد بررسی و مطالعه کارشناسی مطرح است. اقبال شاکری یکی از اعضای شورای شهر بود که در روزهای گذشته احتمال واگذاری فروشگاه‌های شهروند و شهر آینده مطالبی را عنوان کرد. او در گفت‌وگو با روزنامه شهروند اعلام کرد که دو طرح به شورای شهر تهران آمده که یکی از آنها درباره فازهای آینده شهر آفتاب و دیگری درباره سرنوشت شهروند است. با وجود این حسین محمدپورزرندی در این زمینه توضیح داد: در این زمینه رایزنی‌هایی صورت گرفته، اما تاکنون این بحث فقط در حد کارشناسی و مطالعه است و اجرایی شدن آن توسط کمیته‌های تخصصی که از سوی بانک شهر و شهرداری تهران تشکیل شده در دست بررسی است و نتیجه فعالیت این کمیته‌ها برای تصمیم‌گیری نهایی به شهرداری‌ها و بانک شهر ارسال خواهد شد. وی البته در میان صحبت‌های خود از تسویه حساب به صورت واگذاری و تهاتر خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات به سازمان‌ها و پیمانکاران شهرداری‌ها در چارچوب حمایت از عمران و آبادانی شهرها و در راستای سیاست‌های بانک شهر بی‌وقفه انجام می‌شود و لازمه تداوم این روند، تسویه بدهی قبلی شهرداری‌هاست. با توجه به شرایط کنونی کشور و رکود حاکم، به ویژه در حوزه ساخت و ساز و مسکن، به ناچار بخشی از مطالبات از طریق واگذاری املاک و مستغلات انجام می‌شود و سعی شده املاکی واگذار شود که قابلیت مولد بودن و تبدیل نقدی به سهولت را داشته باشد.

واگذاری اموال شهر نیاز به مصوبه دارد

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره زمزمه‌ واگذاری فروشگاه شهروند به بانک شهر که در راستای پرداخت دیون شهرداری به این بانک اعلام شده است، به ایسنا گفت: سال‌ها قبل شورا مصوبه‌یی در مورد فروش این فروشگاه داشت و شهرداری تهران نیز موظف به فروش شهروند شد.

رحمت‌الله حافظی با بیان اینکه چهار ماه قبل شورا مصوبه خود در زمینه فروش شهروند را اصلاح و این فروشگاه را از دستور فروش خارج کرد، گفت: اگر قرار باشد سرمایه‌های شهر اعم از شهرآفتاب، شهروند و پروژه هزار و یک شهر به فروش، تهاتر و... برسد، شهرداری نیاز به مصوبه شورای شهر دارد و شورا هم نسبت به اموال شهر حساس است و پیشنهاد می‌شود شهردار تهران پخته‌تر در مورد این مسائل تصمیم بگیرد و از بیان جملاتی که موجب نگرانی مردم و اعضای شورا می‌شود، اجتناب کند. اگر قرار باشد فروشگاه شهروند بابت دیون به بانک واگذار شود، شهرداری باید از مسیر شورای شهر عبور کرده و به مصوبه شورا نیاز دارد و قطعا شورا نیز اجازه انجام چنین کاری را به مدیران شهری نمی‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر