اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۱۹

طرح شناسنامه‌دار شدن باغ‌ها از اواسط اردیبهشت در شورا

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: طرح شناسنامه‌دار شدن باغات اواسط اردیبهشت به شورا می‌رود. به گزارش مهر، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح شناسنامه‌دار کردن باغات و درختان شهر تهران گفت: این موضوع از سوی شورای شهر تهران بر شهرداری تهران تکلیف شده است. علی‌محمد مختاری افزود: شناسنامه باغات خصوصی پس از مطالعات صورت گرفته تهیه شده و در اواسط اردیبهشت ماه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می‌شود. مختاری با بیان اینکه آمار دقیقی از وضعیت تعداد درختان و باغات خصوصی شهر تهران وجود دارد، گفت: این آمار به زودی اعلام خواهد شد. وی با بیان اینکه با تصویب این طرح امیدواریم اقدامات ما در برابر قطع درختان منسجم‌تر شود، گفت: در حال حاضر قوانین محکمی برای مقابله با متخلفان وجود دارد و نیاز است اقدامات ما منسجم‌تر شود.


بودجه 115میلیاردی شهرداری برای خرید باغ کن

معاون شهردار تهران از اختصاص 115میلیارد تومان بودجه در سال جاری برای خرید باغات کن خبر داد و گفت: این موضوع را شورا مصوب کرده است. مجتبی عبداللهی در خصوص قطع درختان باغ دروس گفت: هیچ درختی قطع نشده است شخصا از این باغ بازدید داشتم ولی اعلام می‌کنم، درختی قطع نشده است. وی در خصوص جریمه قطع درختان نیز گفت: اگر درختی قطع شود، صاحب ملک باید درختی تا سه‌برابر بن درخت قطع شده جریمه پرداخت کند و همچنین دوبرابر بن درخت قطع شده درخت غرس کند. معاون شهردار تهران از خرید بیش از 60 باغ در تهران خبر داد و گفت: تمام این باغ‌ها را تبدیل به بوستان کرده‌ایم. به گفته عبداللهی امسال 115میلیارد تومان شورا برای تملک باغ‌های کن برای شهرداری بودجه در نظر گرفته است. عبداللهی درخصوص سرانه فضای سبز برای هر شهروند گفت: در حال حاضر هر شهروند بالای 15.5متر سرانه فضای سبز دارد.


فروش 40دستگاه لکوموتیو روسی به ایران

آنتون زوبیخین معاون کارخانه «اورالسکیه لکوموتیوی» مستقر در استان سوردلوفسک روسیه اعلام کرد که این شرکت آماده عرضه 40دستگاه لکوموتیو برقی به ایران است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از زوبیخین نوشت: سال گذشته بر اساس توافق شرکت روسی «RZD Internatioal» و راه‌آهن جمهوری اسلامی قرار شد بخش‌هایی از مسیر ریلی ایران، برقی و نوسازی شود که در چارچوب تخصیص خط اعتباری روسیه عرضه محموله کاملی از لکوموتیوهای برقی نیز در نظر گرفته شده است. شاید برخی از لکوموتیوها در کارخانه ما تولید شود که لکوموتیوهای جدید برقی با اندازه ریلی 1520 میلیمتری است. این خبرگزاری افزوده است: بابک احمدی قائم‌مقام شرکت راه‌آهن ایران اعلام کرده که در هفت سال آینده کشورش به بهره‌برداری از 27هزار دستگاه واگن باری، 3هزار دستگاه واگن مسافری و حدود یک هزار دستگاه لکوموتیو نیاز دارد.


توافق اولیه 5 کشور برای تاسیس کریدور خلیج‌فارس

نخستین نشست کارشناسی بررسی پیش‌نویس موافقتنامه تاسیس کریدور خلیج‌فارس- دریای سیاه با حضور سفرای کشورهای گرجستان و بلغارستان، نمایندگان کشورهای ارمنستان، گرجستان، بلغارستان و یونان و نیز نمایندگانی از وزارت امور خارجه، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و دفتر امور بین‌الملل و صدور خدمات فنی و مهندسی طی روزهای 30 و 31 فروردین ماه سال جاری در محل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی به کار خود پایان داد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی، محمدجواد عطرچیان مدیرکل‌ دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی این سازمان در مراسم افتتاحیه این نشست که در حال برگزاری است، ابراز امیدواری کرد برگزاری این نشست به روند تاسیس کریدور خلیج‌فارس ـ دریای سیاه تسریع بخشد. محمدجواد عطرچیان مدیرکل‌ دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی گفت: بعد از دو روز مذاکرات فشرده و بحث و تبادل نظر پیرامون مفاد پیش‌نویس موافقتنامه مذکور در فضایی کاملا صمیمی، در بسیاری از بندهای پیش‌نویس موصوف با نمایندگان کشورهای حاضر به توافق رسیده و نهایتا نیز با امضای صورت‌جلسه نشست مذکور توسط روسای هیات‌ها ضمن روشن کردن مسیر آینده و همچنین تعیین محل برگزاری نشست دوم در شهر صوفیا بلغارستان، نشست اول به کار خود پایان داد. وی همچنین اظهار کرد: تاسیس کریدور چندجانبه حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی دریای سیاه - خلیج‌فارس باعث ایجاد یک مسیر آلترناتیو جدید برای دسترسی ناوگان حمل و نقل بین‌المللی ایرانی به اروپا از طریق قلمرو کشورهای موسس این موافقتنامه و همچنین مسیر دریای سیاه خواهد شد در واقع ایران درصدد ایجاد مسیرهای بهینه بیشتر و موازی با مسیرهای فعلی برای دسترسی به اروپا بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر