اخبار

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۵۲۶

تعیین مهلت برای حل اختلاف شهرداری و نظام مهندسی

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از فرصت یک هفته‌یی شورای شهر برای حل اختلاف سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، اقبال شاکری با اعلام خبر جزئیات جلسه مسوولان مدیریت شهری با سازمان نظام مهندسی درخصوص حل اختلاف پیش‌آمده فی‌مابین شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی، گفت: براساس آخرین تصمیمات انجام شده در جلسه روز گذشته و از آنجایی که دیوان عدالت اداری یک ماه تصمیم درخصوص این اختلاف را صادر کرده است مسوولان این دو سازمان تصمیمات جدیدی را اخذ کردند. وی بااشاره به 11مورد اختلاف فی‌مابین شهرداری و سازمان نظام مهندسی، گفت: قرار شد کارگروهی متشکل از مسوولان نظام مهندسی و شهرداری تهران طی یک هفته نسبت به ایجاد سامانه‌های لازم درخصوص حل این مشکل ایجاد شود. رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه مقرر شد که این یک هفته هیچ کدام از طرفین نسبت به صدور پروانه و جواز ساخت اقدام نکنند، گفت: در این جلسه نمایندگانی از وزارت راه، استانداری، شورای شهر و مسوولان سازمان نظام مهندسی و معاونت شهرسازی شهرداری تهران همچنین هیات پنج نفره حل اختلاف حضور داشتند.


تمایل شرکت‌های خارجی

به آموزش خلبانی در ایران

مدیرکل دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری از درخواست مجوز مراکز آموزشی خلبانی کشورهای امریکایی، اروپایی و آسیایی خبر داد. به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، محمدرضا کاظمی‌پور گفت: سال گذشته شرکت‌های هواپیمایی و مراکز آموزشی خلبانی از کشورهای مختلف نظیر امریکا، کانادا، فرانسه، ترکیه، هند، جمهوری چک، لیتوانی و استوانی درخواست‌های متعددی برای دریافت مجوز فعالیت آموزشی از دفتر گواهینامه و امتحانات امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری ایران داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون مجوز برای ترکیه و هند صادر شده است، اظهار داشت: سایر درخواست‌ها در مراحل انجام مقدمات و مراحل تشریفاتی است.

مدیرکل دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: این‌گونه درخواست‌ها نشان‌دهنده اعتبار و توان کارشناسی و نتیجه ارزشیابی انجام شده از سازمان هواپیمایی کشوری است.


دستور رییس قوه قضاییه

برای واحدهای مشکل‌دار

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی از ارسال نامه پروژه‌های مسکن مهر مشکل‌دار به قوه قضاییه توسط وزیر راه‌وشهرسازی خبر داد و گفت: تنها ۳۰درصد اعتبارات مورد نیاز مسکن مهر تامین شد.

به گزارش تسنیم، احمد اصغری‌مهرآبادی اظهار کرد: با دستور معاون اول رییس‌جمهوری جلساتی با نمایندگانی از وزارت نیرو، استان‌ها و مدیران تشکیل شد و اعتبارات مورد نیاز -برای مسکن مهر- را 5600میلیارد تومان برآورد کردیم که 30درصد آن تامین شده است.

وی با بیان اینکه 200هزار مسکن مهر آماده افتتاح شده که به‌دلیل نبود خدمات زیربنایی امکان واگذاری آنها را به متقاضیان نداریم، تصریح کرد: قرار بود 4500واحد مسکن مهر -دهه فجر سال گذشته- واگذار شود که اردیبهشت امسال تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر مشتری پیدا کنیم، یادآور شد: پرونده برخی پروژه‌ها به دلایلی در مراجع قضایی مطرح و در حال رسیدگی است و از رییس قوه قضاییه درخواست کردیم برای این واحدها شرایط ویژه‌یی در نظر گرفته شود که دستورات لازم به معاون اول قوه قضاییه داده شده است.


دور جدید ساماندهی معتادان متجاهر پایتخت

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی از آغاز دور جدید ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرزاد هوشیار بااشاره به آغاز دور جدید ساماندهی معتادان متجاهر تهران از روز سه‌شنبه ۲۴فروردین‌ماه گفت: ظرفیت معتادان متجاهر در تهران حدود 15هزار نفر است و تلاش ما این است که این افراد به‌عنوان بیمار، تحت پوشش درمانی و مراکز اقامتی خاص قرار گیرند. هوشیار با بیان اینکه سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، تنها در حوزه زیرساخت‌ها مسوولیت و وظیفه دارد که در همین راستا، ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد را از ۴۰۰ به ۱۰۰۰نفر رسانده‌ایم، گفت: اما از سویی دیگر، برای ما چهره شهر اهمیت فراوانی دارد و بر همین اساس، به بحث ساماندهی معتادان و متکدیان نیز ورود پیدا کرده‌ایم. وی با بیان اینکه نگاه سازمان خدمات اجتماعی به ساماندهی معتادان، نگاهی مبتنی بر ماده۱۵ و حمایت از افراد آسیب‌دیده است، گفت: به همین خاطر، دنبال مداخلات بعد از ترک اعتیاد هستیم که شامل بازگشت به خانواده است و مجتمع‌های بهاران نیز بر همین اساس راه‌اندازی شده است. به گفته وی، مجتمع‌های بهاران، فقط ویژه بهبودیافتگان تهرانی است و طبق توافقی که در جلسه مشترک با دادستانی تهران حاصل ‌شده است، معتادان شهرستانی، به شهرهای‌شان بازگردانده خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر