اخبار

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۲۰

رایزنی برای ازسرگیری سیر قطارهای ایران- ترکیه

معاون مسافری شرکت راه‌آهن از مکاتبه راه‌آهن ترکیه با ایران برای ازسرگیری سیر قطارهای مسافری خبر داد و گفت: زمانی سیر قطار آغاز می‌شود که وزارت خارجه ترکیه به وزارت خارجه ایران درباره برقراری امنیت اطمینان دهد و وزارت خارجه کشورمان نیز مجوز حرکت قطار مسافری به ترکیه را صادر کند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، در سفر اخیر نخست‌وزیر و وزیر حمل‌ونقل ترکیه به ایران یکی از موضوعاتی که درباره آن تصمیم‌گیری شد ازسرگیری سیر قطارهای مسافری مستقیم بین دو کشور بود. سیدمحمد راشدی معاون مسافری شرکت راه‌آهن در این باره گفت: راه‌آهن ترکیه طی مکاتباتی نسبت به ازسرگیری سیر قطارهای مسافری ایرانی به این کشور اعلام آمادگی کرده است. وی تاکید کرد: البته به این دلیل که علت توقف سیر قطارهای مسافری به ترکیه امنیتی بوده است، زمانی سیر قطار آغاز می‌شود که وزارت خارجه ترکیه به وزارت خارجه ایران درخصوص برقراری امنیت اطمینان دهد و وزارت خارجه کشورمان نیز مجوز حرکت قطار مسافری به ترکیه را صادر کند. معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره میزان سیر قطارهای ایرانی به ترکیه گفت: میزان سیر قطارهای ایرانی به ترکیه پس از راه‌اندازی مجدد مسیرهای مسافری مانند گذشته ادامه خواهد داشت.


افزایش ۴۱ هزار سورتی پروازهای عبوری ایران

درحالی که تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران در 11ماهه سال گذشته ۲۴۵هزار و ۷۵۱پرواز بود این میزان در 11ماهه امسال با افزایش ۴۱هزار سورتی به ۲۸۶هزار و ۹۰۴سورتی پرواز عبوری افزایش یافت. به گزارش ایسنا، ایران به‌عنوان امن‌ترین کشور منطقه با‌توجه به قرار گرفتن در کریدور اتصال شرق-غرب و شمال-جنوب نقش مهمی در اتصال کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس به شمال اروپا و آتلانتیک شمالی دارد بنابراین می‌تواند یکی از مسیرهای اتصال کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به اروپا باشد. میانگین انجام پروازهای عبوری از آسمان کشور تا خرداد سال گذشته حدود ۴۵۰پرواز در شبانه‌روز بود اما با افزایش ناامنی‌ها در منطقه، به‌ویژه در اوکراین و عراق، اغلب خطوط هواپیمایی مجبور به عبور از آسمان ایران شدند و این اتفاق آمار پروازهای عبوری از فراز ایران را تا حدود ۱۰۰درصد افزایش داد به‌طوری که در حال حاضر بیش از ۹۰۰پرواز عبوری از آسمان کشور ما توسط خطوط هوایی دنیا عبور می‌کنند. طبق آمار ارائه شده در ۱۱ماهه سال گذشته ۲۴۵هزار و ۷۵۱پرواز عبوری از آسمان کشور انجام شد که این میزان با ۴۱هزار و ۱۵۳پرواز افزایش، در ۱۱ماهه امسال به ۲۸۶هزار و ۹۰۴سورتی پرواز رسید.


طرح آمایش تهران جدی شد

در شورای برنامه‌ریزی استان تهران موضوع اجرای طرح آمایش و مشکلات شهرستان جدید پردیس مورد بحث قرار گرفت. به گزارش مهر، دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران به ریاست سیدحسین هاشمی استاندار تهران در سالن اجتماعات ساختمان مهر عباس‌آباد با حضور تمام مدیران استان، فرمانداران، شهرداران و روسای دانشگاه‌ها برگزار شد. در این جلسه، شهرام عدالتی رییس دبیرخانه انجمن‌های تخصصی نخبگان و صاحب‌نظران توسعه استان تهران گفت: تنظیم طرح آمایش و تهیه اسناد شهرستان‌ها مهم‌ترین اتفاقات تهران در سال۹۵ خواهد بود. باید بدانیم که دولت نمی‌تواند از سیر تا پیاز توسعه استان را برعهده بگیرد و قطعا باید کارها مشارکتی انجام شود. این کارشناس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: به اعتقاد من باید نگرشی در شهرستان‌های پردیس، بومهن و دماوند داشته باشیم. این درحالی است که هویت اجتماعی و محله‌بندی در پردیس شکل نگرفته و به‌نوعی شاهد خوابگاهی شدن این شهر هستیم.


95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی دارند

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اکنون 95درصد روستاهای بالای 20خانوار کشور دارای طرح هادی هستند، این نهاد تلاش دارد تا ماه‌های آینده این رقم به 100درصد برسد. به گزارش ایرنا، محمدرضا شاملو افزود: در اجرای طرح هادی، فعالیت‌های عمرانی دراختیار مدیریت روستایی قرار می‌گیرد و کمک خوبی نیز به توسعه روستاها شده است.

وی گفت: 40درصد روستاها تحت پوشش اجرای طرح هادی و بهسازی روستایی قرار دارند که در اجرای این طرح شبکه معابر اصلاح شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی درست در سال95 و تصویب بودجه پیشنهادی دو هزار روستای جدید تحت پوشش عملیات اجرایی طرح مذکور قرار گیرد. در سفر به خراسان‌جنوبی روند فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان مورد بررسی قرار گرفت که تلاش‌های خوبی در اجرای طرح هادی روستایی صورت گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر