اخبار

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۶۷

اعمال نرخ‌های جدید جرایم رانندگی از 16اسفند

تقی مهری فرمانده پلیس راهور ناجا به هموطنان درباره اعمال قطعی جرایم جدید رانندگی در سفرهای نوروزی هشدار داد و گفت: مطابق مصوبه هیات دولت، اعمال نرخ‌های جدید رانندگی را از نیمه دوم اسفند آغاز می‌کنیم.

مهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی درباره کاهش مجدد نرخ جدید جریمه‌های رانندگی در پی مخالفت رییس‌جمهوری با افزایش ۱۰۰درصدی نرخ‌های قبلی، اظهار کرد: این اظهارات واقعیت ندارد و ما مطابق مصوبه هیات دولت، اعمال نرخ‌های جدید رانندگی را از نیمه دوم اسفند آغاز می‌کنیم. فرمانده پلیس راهور ناجا ادامه داد: ۱۲تخلف افزایش 100درصدی و یکی از تخلفات هم افزایش ۴۰۰درصدی دارد که شامل تخلف «حرکت با سرعت ۳۰ تا ۵۰کیلومتر در بزرگراه‌ها» است و ۲۸تخلف هم افزایش ۵۰درصدی داشته و سایر تخلفات نیز تغییری نکرده است، بنابراین ما از ۱۶اسفند این جرایم جدید را اعمال می‌کنیم. وی به هموطنان هشدار داد که مبلغ‌های جدید جریمه‌های رانندگی قطعا در سفرهای نوروزی به‌شدت اعمال می‌شود.


سکونت نیمی از جمعیت

در تهران و ۷کلان‌شهر دیگر

هوشنگ خندان‌دل رییس سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از توزیع نامناسب جمعیت شهری که سبب تمرکز حدود ۵۵درصد جمعیت کشور در تهران و هفت کلان‌شهر دیگر شده است، انتقاد کرد. خندان‌دل در پنل مسکن، حمل‌ونقل و ترانزیت همایش تبیین برنامه ششم توسعه با انتقاد از توزیع نامناسب جمعیت شهری که سبب تمرکز ۱۵درصد جمعیت کشور در تهران، ۴۱درصد در ۷کلان‌شهر غیر از تهران و مابقی در حدود ۱۲۰۰شهر دیگر شده است، گفت: این پراکندگی غیرقابل پذیرش به‌دلیل نظام بیمار شهری است به‌گونه‌یی که در حال حاضر در برخی کلان‌شهرها، جمعیت حاشیه‌نشین میلیونی داریم که مخاطرات سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در پی دارد. معاون وزیر کشور با بیان اینکه ۴۰درصد کل پول شهرداری‌ها در تهران و ۲۷درصد هم در ۷کلان‌شهر غیر تهران متمرکز است، تصریح کرد: یعنی نزدیک به ۷۰درصد پول‌های در گردش شهرداری‌ها، در کلان‌شهرها در جریان است و مابقی شهروندان تنها از ۳۰درصد منابع مالی مدیریت شهری بهره‌‌مند می‌شوند.


رکود کنونی مسکن در ۳۰سال گذشته بی‌سابقه است

رییس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که رکود فعلی مسکن در ۳۰سال گذشته بی‌سابقه بوده و اگر ادامه یابد، منجر به ورشکستگی بازار مسکن و اضمحلال صنعت مسکن می‌رود. حسام عقبایی در گفت‌وگو با فارس بااشاره به کاهش ۵۴درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی، گفت: این امر حاکی از عدم تعادل عرضه و تقاضاست. صنعت مسکن مادر است و 300صنعت را با خود به همراه دارد و به نوعی لکوموتیو اقتصاد است، بنابراین باید اذعان کرد که اگر رکود فعلی که در 30سال گذشته در مسکن بی‌سابقه بوده، ادامه یابد، به سمت ورشکستگی صنعت مسکن خواهد رفت. عقبایی ادامه داد: ورشکستگی بازار مسکن باعث اضمحلال صنعت مسکن و از دست رفتن 1200نوع شغل در این صنف خواهد شد. رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: وضعیت بازار مسکن در شرایط فعلی باتوجه به نیاز سالانه یک میلیون خانه در کشور و از طرفی کاهش 54درصدی پروانه‌ ساختمانی، به‌گونه‌یی است که عرضه و تقاضا در حالت تعادل قرار ندارد. وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته متاسفانه زیرساخت‌ها و برنامه‌های جامعی در بخش مسکن وجود نداشته از این رو، راهکاری جز این نیست که طرح‌هایی مثل مسکن اجتماعی به تولیدکنندگان مسکن داده شود.


هیچ پروژه‌ای بر درختان خیابان ولیعصر ارجحیت ندارد

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: در صورتی که خط جدید مترو در خیابان ولیعصر اجرایی شود مطمئنا باید سلامت درختان موجود حفظ شود. هیچ طرحی بر درختان خیابان ولیعصر ارجحیت ندارد. علی محمد مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: درختان خیابان ولیعصر جزو سرمایه‌های ملی پایتخت محسوب می‌شوند و اگر مقرر باشد طرحی اجرایی شود باید به این نکته توجه داشته باشیم که مهم‌تر از درختان خیابان ولیعصر سرمایه طبیعی دیگری در شهر تهران نداریم و این درختان به هر طرح دیگری ارجحیت دارند.

وی ادامه داد: تاکید شهردار تهران نیز بر حفظ درختان است و اینکه اگر طرحی منجر به حذف یا نابودی درختی باشد، انجام نشود. بی‌تردید خط جدید مترو نیز زیر درختان ولیعصر نخواهد بود و احتمالا وسط خیابان و در عمق پایین خواهد بود که آسیبی به این درختان وارد نشود. مختاری تاکید کرد: درختان خیابان ولیعصر جزو سرمایه‌های طبیعی شهر و ملی کشور به شمار می‌روند و حفظ آنها از اولویت‌های مدیریت شهری است به‌طوری که سال گذشته 2000درخت کهنسال به این خیابان منتقل کردیم و با رسیدگی مداوم به آنها در حال حاضر نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر