نتیجه حسابرسی ۳سازمان شهرداری تهران اعلام شد

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۳۲

گزارش حسابرسی بودجه سال۹۲ سازمان فنی و عمرانی شهر تهران، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در دویست‌وسی‌وسومین جلسه رسمی شورا قرائت شد. به گزارش مهر، علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان فنی و عمرانی شهر تهران تاکید کرد: صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰اسفندماه سال۹۲ این سازمان توسط حسابرس منتخب شورای اسلامی شهر تهران مورد حسابرسی قرار گرفته و حسابرس منتخب شورا نسبت به صورت‌های مالی این سازمان نظر مشروط اظهار کرده است. رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بااشاره به مهم‌ترین بند این گزارش که منجر به اظهارنظر مشروط شده، تصریح کرد: سازمان فنی و عمرانی شهر تهران برای اجرای پروژه‌های عمرانی با شهرداری موافقتنامه دارد و از شهرداری بالاسری می‌گیرد. اما در صورت‌های مالی فقط ضریب بالاسری را منعکس می‌کند و مخارج و بهای تمام شده پروژه‌ها را گزارش نمی‌کند. وی اضافه کرد: این موضوع اثر سود و زیانی ندارد ولی نشان‌دهنده عدم شفافیت در صورت‌های مالی سازمان است. حسابرس شورا سال قبل هم به‌همین دلیل این سازمان را مشروط کرده است. در ادامه جلسه گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهر تهران برای سال مالی منتهی به سال۹۲ با مبانی اظهارنظر «مشروط» قرائت شد.


مغایرت اساسنامه‌ها

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: مغایرت اساسنامه سازمان‌ها با اساسنامه مصوب شورا که آن را از زمان آغاز حسابرسی سازمان‌ها مطرح کردیم؛ بند دیگری به این گزارش اضافه کرده است. براساس مصوبه شورا، شهرداری تهران موظف بوده آیین‌نامه مالی و معاملاتی موضوع مصوبه مذکور را به کلیه سازمان‌ها ابلاغ و کلیه آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی غیر در سازمان‌ها را لغو کند. اما اقدامی در این باره به‌عمل نیامده و در سال مالی مورد گزارش آیین‌نامه مالی و معاملاتی شورای عالی سازمان مبنای عمل بوده است. وی تاکید کرد: موضوع مغایرت اساسنامه‌ها ظرف ۲هفته آینده باید تعیین‌تکلیف شده و این روال در سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران یک‌بار برای همیشه اصلاح شود. علیرضا دبیر با‌اشاره به یکی دیگر از بندهای گزارش حسابرس منتخب شورا گفت: «عدم افشای رویه شناخت درآمدهای سازمان در اهم رویه‌های حسابداری» و «عدم افشا و گزارشگری مناسب درآمد حاصل از محل اعتبارات جاری» دو ایراد اساسی است که حسابرس در این گزارش وارد کرده است. علاوه بر آن «عدم افشای کافی و مناسب معاملات با اشخاص وابسته»؛ «عدم افشای کافی و مناسب وضعیت مالیات عملکرد سازمان» از دیگر موارد ذکر شده در بند۴ گزارش حسابرس منتخب شوراست. رییس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: یکی دیگر از ایرادات وارد شده به صورت‌های مالی این سازمان درباره وصول نشدن مطالبات راکد و سنواتی سازمان از مناطق ۲۲گانه؛ معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران با رقمی معادل ۱۴۴هزار و ۳۷۷میلیون ریال است.


ایجاد حساب بانکی به‌نام مدیران مناطق

وی اظهار کرد: یکی دیگر از تخلفات این سازمان ایجاد حساب بانکی به‌نام مدیران مناطق است درحالی که این حساب‌ها باید به‌نام سازمان باشند.

دبیر اضافه کرد: تکالیف مقرر در مجمع عمومی عادی سالانه هیات امنا سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را مکلف کرده بود ظرف مدت دو ماه کارگروهی برای تعیین‌تکلیف مالکیت محل سینما آزادی تشکیل شود اما بعد از گذشت دو سال هنوز مالکیت این سینما بلاتکلیف است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر