اخبار

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۵۰۰

درگیری لفظی در شورای استان‌ها درباره اختلافات مالی

دقایق پایانی تازه‌ترین جلسه شورای عالی استان‌ها به بحث و درگیری لفظی بین اعضا درباره برخی مسائل مالی گذشت. به گزارش تسنیم در دقایق پایانی بیست‌وچهارمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها که روز پنج‌شنبه برگزار شد بین چند نفر از اعضای شورای عالی درگیری لفظی پیش آمد.

مهدی چمران، رییس شورای عالی استان‌ها درباره این موضوع به خبرنگاران گفت: پیش از ریاست بصیری‌پور در شورای عالی استان‌ها، این نهاد 11میلیارد تومان پس‌انداز داشت که از بودجه‌های سالانه ذخیره شده بود. وی ادامه داد: در زمان ریاست بصیری‌پور یعنی طی یک سال گذشته 7میلیارد تومان از این بودجه برداشت و بخشی از آن به شوراهای روستاها پرداخت شد. چمران با بیان اینکه باید با حسابرسی رقم دقیق مشخص شود، گفت: درحال حاضر برای شورای عالی استان‌ها یک میلیارد تومان بدهی ایجاد شده و در واقع 3میلیارد از بودجه مذکور باقی مانده است. غلامرضا بصیری‌پور، رییس سابق شورای عالی استان‌ها نیز به خبرنگاران گفت: هیچ تخلفی نداریم و همه‌ چیز روشن و شفاف است.


نخستین قطار باری چین

به سمت ایران حرکت کرد

برای نخستین بار یک قطار باربری از مسیر ریلی که چین را به خاورمیانه مرتبط می‌کند از شرق این کشور راهی ایران شد. قطار کانتینربری که چین را به ایران متصل می‌کند روز پنج‌شنبه طی مراسمی به سمت ایران حرکت کرد. ایرنا نوشت: این قطار از ایستگاه راه‌آهن شهر«یی وو» در استان جه جیانگ واقع در شرق چین به حرکت درآمد و بار آن محموله‌هایی از کالاها و اقلام ریز ساخت چین است. شرکت سرمایه‌گذاری تیان من در شهر یی وو که مجری این برنامه است و تامین مالی آن را برعهده دارد، اعلام کرده که این نخستین قطار باربری است که چین را به ایران و خاورمیانه متصل می‌کند. این قطار باربری طبق برنامه تعیین شده از طریق گذرگاه آلاتا در منطقه مسلمان‌نشین سین کیانگ در شمال غرب چین از محدوده مرزهای این کشور خارج می‌شود و پس از عبور از قزاقستان و ترکمنستان وارد جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. کل مسیری که این قطار باربری طی می‌کند ۱۰هزار و ۳۳۹کیلومتر است و براساس اظهارات یکی از مسوولان این اقدام، این قطار از زمان حرکت ۱۴روز بعد به مقصد خواهد رسید. انتظار می‌رود با انجام این سفر و شروع فعالیت‌های تجاری از طریق خطوط ریلی مرتبط با برنامه احیای جاده ابریشم، سهم تجارت چین با خاورمیانه ازجمله با ایران افزایش چشمگیری داشته باشد.


آخرین جزئیات نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌ها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران آخرین جزییات نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌های شهر تهران را تشریح کرد. سیدجعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت نصب فیلترهای دوده روی اتوبوس‌های شرکت واحد و علت به طول انجامیدن این امر اظهار کرد: قبول کنید وقتی قرار است کاری برای نخستین بار در کشور به مرحله اجرا درآید، لازم است همه تمهیدات برای آن پیش‌بینی شود. وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم میلیارد‌ها تومان هزینه کنیم و بعد بگوییم یک اپسیلون اشتباهی صورت گرفته که منجر به ناکارآمدی فیلترها و عدم استفاده از آنها شده است. اگر این دقت‌ها صورت گرفته برای حفظ بیت‌المال و اطمینان هر چه بیشتر مصرف‌کننده‌ها از این وسیله بوده است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه خوشبختانه انواع این فیلترها در حوزه مطالعات، کارهای میدانی و آزمایشگاهی بررسی شده‌اند، تصریح کرد: درحال حاضر به نوع فیلتر مورد نیازمان رسیده‌ایم و می‌دانیم چه نوع فیلتری در اتوبوس‌هایمان با توجه به تکنولوزی ساخت و کیفیت گازوییل مصرفی آنها باید استفاده شود. وی اظهار کرد: بر همین اساس نخستین سفارش انجام این کار داده شده و در مراحل ورود به کشور قرار گرفته و آنچه مسلم است، این است که به اندازه اعتبار پیش‌بینی شده فیلترها نصب خواهند شد. تشکری‌هاشمی افزود: براساس اعتبار پیش‌بینی شده می‌توان 500 دستگاه اتوبوس را به این فیلترها مجهز کرد که خوشبختانه این کار در مرحله انتقال تجهیزات و نصب قرار دارد و امیدوارم در اوایل سال 95 خبرهای خوشی در این خصوص بشنوید. وی تصریح کرد: برای نصب فیلترها شرایط به گونه‌یی نیست که از قبل فضایی در اتوبوس برای آنها پیش‌بینی شده باشد و بخواهیم با بستن دو پیچ آنها را نصب کنیم بنابراین باید فضای چیدمان آنها در اتوبوس‌ها شناسایی و کارهای فنی روی آنها انجام شود که این امر نیز نیازمند توقف چند روزه اتوبوس‌ها در مرکز نصب است. متاسفانه هم‌اکنون در بدترین شرایط عمر حوزه اتوبوسرانی هستیم چراکه هیچگاه به این اندازه وضعمان در دریافت اتوبوس جدید خراب نبوده بنابراین طبیعی است که نتوانیم تعداد زیادی اتوبوس را برای نصب فیلتر متوقف کنیم و فکر می‌کنم، اعلام نصب فیلترها در اوایل سال آینده زمان منطقی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر