کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۶۸

پیامک‌های فعال‌سازی بدون‌وقفه دریافت می‌شوند

چندی پیش مشکل محدودیت در فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی موبایلی مطرح شد، اکنون وزیر ارتباطات موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کرده است. متقاضیان شبکه‌های اجتماعی موبایلی در برخی مواقع روز، برای فعال‌سازی این نرم‌افزارها با محدودیت مواجه هستند و پس از ارایه درخواست، موفق به دریافت کد فعال‌سازی نمی‌شوند. محمود واعظی، در پاسخ به این سوال که قرار بود وزارت ارتباطات مشکل گاه و بیگاه نرسیدن پیغام فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی موبایلی را بررسی کند، نتیجه این بررسی چه شد، اظهار داشت: این موضوع بررسی و مشخص شد که پیغام‌های فعال‌سازی پیام‌رسان‌های رایگان موبایلی بدون وقفه به‌دست مشترکان می‌رسد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: هم‌اکنون مسیر ارسال تقاضا و دریافت پیغام‌های فعال‌سازی این برنامه‌ها در اپراتورهای موبایل و دیگر سرویس‌دهنده‌های ثابت باز است.


عرضه پیش‌نمایش ویندوز 10

چند روز پس از آنکه مایکروسافت تازه‌ترین نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 را برای کاربران حرفه‌یی عرضه کرد، گفته شد که قرار است نسخه‌یی از آن برای کاربران عادی هم عرضه شود. قرار است مایکروسافت در ماه ژانویه یعنی حدود دو ماه دیگر نسخه پیش‌نمایشی از ویندوز 10 را در دسترس علاقه‌مندان مختلف قرار دهد. ویندوز 10 که Threshold نیز نام گرفته از امکانات مختلفی برای راضی کردن کاربران علاقه‌مند به امکانات لمسی و همین‌طور افرادی که دوست دارند به‌همان شیوه سنتی از ویندوز استفاده کنند، برخوردار است. انتظار می‌رود نسخه نهایی ویندوز 10 قبل از به‌پایان رسیدن سال 2015 در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. منابع خبری می‌گویند مایکروسافت در ماه ژانویه جزییات بیشتری را در مورد یکی از ویژگی‌های کلیدی ویندوز 10 موسوم به Continuum ارایه خواهد کرد. Continuum استفاده از ویندوز 10 روی گوشی‌ها و تبلت‌ها و همین‌طور از طریق کنسول بازی Xbox One را تسهیل می‌کند.


یاهو جست‌وجوگر سافاری؟

بعد از حذف گوگل از مرورگر پیش‌فرض فایرفاکس، اپل هم در حال مذاکره با مقامات یاهو و مایکروسافت است تا یکی از دو مرورگر بینگ یا یاهو را جایگزین گوگل کند. نبرد میان شرکت‌های فناوری باعث شده هر یک از آنها برای افزایش سهم خود در بازار به هر وسیله‌یی و حتی صفحات پیش‌فرض مرورگرها نیز متوسل شوند. در همین راستا گوگل ممکن است به‌زودی عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض مرورگر سافاری شرکت اپل را از دست بدهد. این تحول بعد از مدت‌ها درگیری و رقابت دو طرف در حوزه‌های مختلف و به‌خصوص در زمینه تولید گوشی‌های همراه و سرویس‌های مرتبط جالب توجه به‌نظر می‌رسد. این خبر پس از آن منتشر می‌شود که مشخص شد گوگل از مرورگر فایرفاکس هم حذف شده است. بنیاد موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس چندی قبل اعلام کرد از این پس یاهو را به‌جای گوگل به‌عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض به‌کار می‌گیرد.


افزایش سرعت اینترنت موبایل

کاربران اینترنت به‌زودی خواهند توانست داده‌های موردنظر را با سرعت استثنایی ۴۵۰مگابیت در ثانیه بارگذاری کنند. با ارتقای زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت در شرق آسیا کاربران به‌زودی خواهند توانست داده‌های موردنظر را با سرعت استثنایی 450مگابیت در ثانیه بارگذاری کنند. نکته مهم این است که خدمات یادشده در قالب سرویس‌های نسل چهارم تلفن همراه ارایه می‌شود و البته باتوجه به در دسترس نبودن طیف‌های رادیویی کافی در حال حاضر ممکن است برخی اپراتورها برای ارایه چنین خدماتی دچار مشکل شوند. برای راه‌اندازی این شبکه دو شرکت Qualcomm سازنده تراشه‌های رایانه‌یی و اریکسون سازنده محصولات شبکه‌یی با یکدیگر همکاری کرده‌اند.


آسیایی‌ها در صدر کارمندان غول‌های فناوری

موفقیت شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف را می‌توان در گرو کار گروهی و اعضای تشکیل‌دهنده یک مجموعه دانست. اما اکثریت کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری را آسیایی‌ها تشکیل می‌دهند. شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، اینتل، توییتر و... معتقدند آمار و اطلاعات کارکنان، نژاد یا حتی ملیت آنها نباید فاش شود. اما زمانی که فیس‌بوک آماری از کارکنان خود را منتشر کرد، کمپانی‌های دیگر فناوری مانند گوگل، یاهو و اپل نیز آماری از کارکنان خود را منتشر کردند. اطلاعات شرکت‌های مختلف فناوری در یک جدول و نمودار جمع‌آوری شده است. اما نکاتی که در این جدول آورده شده‌اند، جالب توجه هستند. مواردی مانند اینکه آمار قابل توجهی از کارکنان شرکت‌های فناوری را زنان تشکیل داده‌اند یا اکثریت آنها آسیایی هستند. شرکت‌هایی که در نمودار زیر آورده شده‌اند، کمپانی‌هایی هستند که اکثریت آنها در «سیلیکون ولی» به‌سر می‌برند.


تی‌شرت هوشمند ورزشی

محققان ژاپنی موفق به ساخت تی‌شرت هوشمندی شده‌اند که حرکات ورزشی را اصلاح و کنترل می‌کند و تا اواسط سال 2015 میلادی عرضه خواهد شد. گجت‌های پوشیدنی یکی از فناوری‌های جدیدی هستند که در سال‌های اخیر، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند. اکنون گروهی از محققان ژاپنی موفق به ساخت تی‌شرت هوشمندی شده‌اند که علاوه‌بر ورزشکاران برای افراد دیگر نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد. هر ورزشی اگر به‌درستی انجام نشود به‌جای داشتن فواید مفید و سودمند می‌تواند تاثیرات معکوسی را بر بدن داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر