اینترنت موبایل نیم ریال شد

۱۳۹۳/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۴۱

تعادل در جلسه روز گذشته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه اخیر اینترنت آزاد موبایل اصلاح شد و تعرفه از 2.5ریال به‌ازای هر کیلوبایت به 0.5ریال کاهش یافت. تعرفه جدید اینترنت همراه روز گذشته در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بازنگری شد و رقم 0.5ریال برای آن تصویب شد.

پیش از این، کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه آزاد اینترنت همراه را 2.5ریال به‌ازای هر کیلوبایت تصویب کرده بود که پس از اعلام با واکنش رسانه‌ها نسب به گرانی تعرفه جدید همراه شد. پیش از جلسه تصمیم‌گیری کمیسیون، صحبت از تعیین تعرفه نیم‌ریال به‌ازای هر کیلوبایت اینترنت همراه بود. به این ترتیب درحالی‌که مصوبه به تایید اعضای کمیسیون رسیده بود و از سوی سخنگوی کمیسیون و معاون وزیر نیز اعلام عمومی شده بود اما وزیر ارتباطات از اصلاح و بازنگری تعرفه به‌دلیل نارضایتی عمومی خبر داد. به‌گفته سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، علی‌اصغر عمیدیان گفت: سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دایمی مستقل از فناوری برای هرگونه دیتای نسل ۲ و۳ به‌ازای هر کیلوبایت، نیم (5/0)ریال تعیین شد. به این ترتیب تعرفه دیتای نسل ۲ به میزان چشمگیری (حداقل ۵۰درصد) کاهش یافت.

وی افزود: اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با دریافت نظر مردم و اپراتورها و پس از بررسی مصوبات شماره ۴۵ و ۱۴۲ که براساس آن تعرفه‌های مختلفی با تفکیک تکنولوژی برای نسل سوم و GPRS برای سیم‌کارت‌های دایمی از نیم‌ریال تا ۱۴,۸ریال وجود داشت، برای یکسان‌سازی تعرفه در نسل‌های مختلف تلفن همراه، تعرفه جدید را تصویب کردند. دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد: اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند با شرایط رقابتی و بازه تعرفه‌یی تعیین شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا براساس کیلوبایت، بسته‌های مختلف تعرفه‌یی نیز متناسب با نیاز مشترکان تعریف و ارایه کنند. عمیدیان با اشاره به اینکه این مصوبه از اول دی برای تمام اپراتورهای تلفن همراه لازم‌الاجراست، اظهار کرد: مشترکان تلفن همراه می‌توانند با خرید بسته‌های مختلف تعرفه‌یی متناسب با نیاز خود، از خدمات با تعرفه‌های مناسب بهره‌مند شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر