وزیر ارتباطات : اینترنت موبایل مردم گران است

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۷۶

تعادل در پی اعتراضات به افزایش پنج برابری تعرفه 3G و درخواست ارایه سرویس‌های با کیفیت و ارزان‌تر در راستای احقاق حقوق شهروندی، وزیر ارتباطات تعرفه‌های موجود اینترنت موبایل را به ضرر مردم دانست و وعده کرد که در جلسه دو هفته آینده به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

پیش از ورود همراه اول و ایرانسل به نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی، تعرفه برای اینترنت رایتل نیم ریال در نظر گرفته شده بود و طبق وعده‌های پیشین باید دو اپراتور دیگر نیز همین نرخ را بابت انتقال یک کیلو بایت داده از کاربران دریافت می‌کردند. اما افزایش تعرفه‌های این بخش به سرعت با واکنش رسانه‌ها و کاربران مواجه شد.

در همین رابطه محمود واعظی گفت: در نظرسنجی که از مردم و کاربرها از طریق صفحه شبکه اجتماعی خودم، روابط عمومی وزارت ارتباطات و سامانه شکایات 195 وزارت انجام شد نتیجه گرفتیم که مردم معتقدند این رقم بسیار بالا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از این‌رو تصمیم‌گیری نهایی در این باره به جلسه یک‌شنبه دو هفته بعد کمیسیون تنظیم مقررات موکول شد و حتما نظرات مردم را در این‌باره در رای‌گیری مدنظر قرار می‌دهیم.


بازدیدهای گران

هزینه باز کردن سایت‌های مهم و برخی خبرگزاری‌ها در کشور با تعرفه موبایل 2.5ریال است و اگر کاربران موبایل بدون بسته اینترنتی اقدام به مرور وب و باز کردن گوگل کنند باید 842.5 ریال پرداخت کنند.

با این حال، محمود واعظی وزیر ارتباطات و رییس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نسبت به چنین موضوعی واکنش نشان داد، گفت: در شأن مردم نیست که برای باز کردن سایتی از طریق موبایل و بدون بسته، 300 تومان بپردازند و باید این موضوع بررسی شود.

وی همچنین مصوبه در این زمینه را که پیش از این رگولاتوری ارایه کرده بود، رد کرد و گفت: مصوبه‌یی در این زمینه نداشته‌ایم و تعرفه 2.5ریال پیشنهاد اپراتورها بوده است و مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی و روابط عمومی نسبت به بالا بودن این تعرفه اعتراض کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر