کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۵

تعادل به مناسبت هفته دولت 34 طرح مخابراتی در استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد. این طرح‌ها شامل 29 طرح در تهران و 5 طرح در استان البرز است که این طرح‌ها به سوییچ و دیتا اختصاص یافته است. براساس همین گزارش هم‌اکنون 7 میلیون و 725 هزار شماره تلفن ثابت در استان تهران مشغول به کار است و ضریب نفوذ در این استان به 86/50 درصد و در شهر تهران 37/63 درصد افزایش یافته است.

تعادل 20 طرح‌ منتخب راه‌یافته به نخستین دوره جایزه «چالش نوآورانه» معرفی شدند. دبیر اجرایی نخستین هفته فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان با اعلام این خبر گفت: نخستین دوره جایزه چالش نوآورانه یکی از برنامه‌های جانبی هفته فن‌آوری اطلاعات وارتباطات پارسی‌زبانان است که با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور و انجمن تشکل‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عرب (اجمع) برگزار می‌شود. بیش از 80 طرح خلاقانه در زمینه‌های متنوع و مرتبط با فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات به دبیرخانه ارسال شد.

تعادل همراه اول از افتتاح ۱۱پروژه بزرگ ملی با سرمایه‌گذاری ۱۴۲۰میلیارد تومانی در هفته دولت خبر داد. پروژه توسعه شبکه SMS، توسعه ظرفیت شبکه دیتا نسل 75/2 افزایش ظرفیتBSCهای شبکه درکشور همچنین راه‌اندازی سامانه ارایه خدمات محتوا برای نسل ۳ از برنامه‌های همراه اول در هفته دولت است.

تعادل ال‌جی الکترونیکس از ورود پروژکتور چندکاره بلوتوث MiniBeam مدل (PW700) از ماه آینده به بازار اروپا خبر داد. این محصول با تصاویر واضح و زنده‌یی که روی هر سطح صافی منعکس می‌کند می‌تواند صدا را با کیفیت بالا به صورت بی‌سیم در هر سیستم صوتی سازگار مانند هدفون و سیستم سینمای خانگی پخش کند.

از سال گذشته تاکنون سه میلیون کاربر در سطح کشور به استفاده‌کنندگان اینترنت پرسرعت اضافه شده‌اند. معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور با اعلام این آمار گفته است دولت وظیفه دارد در دو بخش فعالیت داشته باشد با توجه به وظایفی که در برنامه پنج ساله پنجم توسعه پیش‌بینی شده است.

موتور جست‌وجوی مستندات فارسی موسوم به نبیک که یک موتور استخراج متون فارسی هوشمند به شمار می‌رود به تازگی توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شده است. به گفته عضو هیات علمی این دانشگاه با توجه به گسترش اینترنت و رواج استفاده از رایانه‌ها، تبلت‌ها، گوشی‌های تلفن همراه و مشکلات نشر سنتی نظیر گرانی کاغذ، مشکلات توزیع کتاب‌ها درسراسر کشور، کمیاب یا نایاب شدن برخی کتاب‌های قدیمی و نبود امکانات مناسب تبلیغات کتاب، مخاطبان به مطالعه منابع نوشتاری موجود در اینترنت و کتاب‌های الکترونیک روی آورده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر