گجت‌هایی که به پرستاری ما آمده‌اند

۱۳۹۳/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۲۲

گجت‌های کامپیوتری که در ابتدای ورودشان بیشتر جنبه سرگرمی داشتند و به نظر نمی‌رسید بتوانند نقش کاربردی خیلی مهمی در زندگی افراد داشته باشند، این روزها به یکی از ابزارهای سلامت و بهبود زندگی کاربران خود مبدل شده‌اند. آگاهی از وضعیت سلامتی و داشتن امکاناتی جهت تسکین یا رفع مشکلات از اصول اولیه زندگی در دنیای مدرن است که این گجت‌ها می‌توانند آن را تامین کنند.

فشارسنج: فشارسنج‌های مچی برای عوام مورد استفاده است و به دلیل راحتی بیشتر در حمل و نقل مورد پسند واقع می‌شود اما برای افرادی که از بیماری فشار خون رنج می‌برند، توصیه نمی‌شود. این بیماران بهتر است که از فشارسنج‌های بازویی استفاده کنند چراکه درصد خطای پایین‌تری دارند و به نتیجه‌ به دست آمده از آن بیشتر می‌توان اطمینان کرد.

ترازو: ترازوهای الکترونیکی از نمونه مدل‌های ساده، شخصی و کارآمد هستند و دوام و دقت بالایی در توزین دارند. این محصول از قابلیت وزن‌گیری تا حداکثر 180 کیلوگرم برخوردار بوده و به نحوی طراحی شده‌اند که افراد سنگین وزن نیز قادر به استفاده از آنها باشند.

تب سنج: این نوع از گجت‌ها برای تمامی اعضای خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد و از طریق تماس سر این دستگاه با سطح پوست میزان حرارت بدن را سنجیده و پس از 10 ثانیه از طریق صفحه LCD کوچکی که در بدنه تعبیه شده، نمایش می‌دهد.

این دماسنج‌ها قادر به ذخیره‌ آخرین نتایج در خود بوده و در صورت بالا بودن میزان دمای فرد از حد معمول با بوق هشدار خواهد داد.

نمایشگر ضربان قلب: نمایشگر ضربان قلب دارای قابلیت ذخیره‌ 99 رویداد است که ظرفیت بالایی دارند.

روی بدنه این دستگاه ورودی USB‌ تعبیه شده که امکان اتصال به کامپیوتر را برای کاربر فراهم می‌کند. با اتصال این دستگاه به کامپیوتر می‌توان ریتم قلب را در زمان‌های مختلف در کامپیوتر ذخیره کرد که مقایسه ضربان بازه‌های زمانی مختلف را برای کاربر آسان می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر