بلندگوهایی برای شنیدن در عصر دیجیتال

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۷

اسپیکر یا همان بلندگو، از جمله تجهیزات جانبی کامپیوترهاست که تا با ورود حرفه‌یی کامپیوترها به دنیای پخش موسیقی، وارد بازار شدند. تا جایی که تقریبا می توان گفت: در هر خانه یا دفتر کاری می‌توان یک جفت آن را مشاهده کرد. شما هم اگر قصد خرید یا برای اسپیکرهای کهنه تان یک جایگزین خوب تهیه کنید؛ بهتر است به برخی ویژگی‌‌های اصلی اسپیکرها دقت کنید تا خرید مناسبی داشته باشید.

اول توان اسمی یا «power rating»: که مقدار آن بر حسب واحد وات بیان می شود، ماکزیمم قدرت خروجی صدا را تعیین می کند. در بیشتر اسپیکرهای رایانه‌یی داشتن قدرت RMS 40 وات بسیار مناسب است و به همین دلیل یادتان باشد که پرداختن پول بابت چیزی فراتر از توان 40 واتی که روی محصولات تقلبی خورده، دقیقا عین دور ریختن پول است.

ورودی صدا هم از جمله موارد مهمی است که هنگام خرید باید مورد توجه قرار بگیرد. دقت کنید، باید پشت اسپیکری که می خرید، کانال های چپ و راست آنالوگ و در اسپیکرهایی با سیستم صدای فراگیر چهار نقطه‌یی، چهار کانال جداگانه ورودی صدا وجود داشته باشد. توجه به این دو نکته و البته دقیق شدن در اعتبار گارانتی و خدمات پس از فروش آن و همچنین اطمینان از اصل بودن اسپیکر می تواند تضمین کند که خرید خوبی داشته باشید.

سایر خصوصیات و ابزارهای جانبی اسپیکر مانند ساب ووفر، پایه اسپیکر و ریموت کنترل به عنوان گزینه های در درجه دوم اولویت هستند که می‌توان براساس نوع کاربرد، سلیقه و بودجه تان برای تهیه اسپیکر درباره شان تصمیم‌گیری کرد. حالا اگر واقعا به یک اسپیکر خوب نیاز دارید، بد نیست نگاهی به فهرست امروز ما بیندازید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر