کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۳۰

کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور اصول و سیاست‌های قیمت‌گذاری پهن‌باند کشور را براساس نظرات و پیشنهادات کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه بررسی کرد. سیاست‌های قیمت‌گذاری پهن‌باند و ترافیک داخلی با هدف ایجاد توانمندی بیشتر و تشویق در عرضه باکیفیت‌تر تمامی اجزای زنجیره محتوا و خدمات بومی ازجمله شرکت‌های زیرساخت، انتقال‌داده، میزبانی، تولیدکنندگان و تجمیع‌کنندگان محتوا و عرضه‌کنندگان پهنای باند مورد بررسی قرار گرفته است.

اضافه‌ دریافت ۸میلیاردتومانی اپراتور‌ اول و ۶میلیاردتومانی اپراتور دوم بابت تاخیر در کاهش قیمت آوای انتظار و آهنگ پیشواز، سال گذشته به مشترکان بازگردانده شده است. این را رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان می‌گوید و اضافه می‌کند: در سال گذشته برای بخش مخابرات و فروش سیم‌کارت، مقرر شد همراه‌اول و ایرانسل اضافه‌دریافتی‌ها را به مردم عودت دهند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حکمی غلامرضا داداش‌زاده را به‌عنوان معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان و در حکم دیگری حسن رضوانی را به‌عنوان مشاور منصوب کرد.

باتوجه به افزایش تعداد سایت‌های به اشتراک‌گذاری ویدیو، گوگل برای جلوگیری از نزول یوتیوب قصد دارد به تولیدکنندگان محتوا در این سایت مبالغی بپردازد. گوگل برای تامین مالی این طرح خود مشکلی نخواهد داشت. زیرا در‌حال‌حاضر قبل از پخش بسیاری از ویدیوهای این سایت پیام‌های تبلیغاتی برای کاربران پخش می‌کند. براساس آمار موجود ماهانه یک‌میلیارد بازدیدکننده به این سایت به اشتراک‌گذاری ویدیو سر می‌زنند و میزان زمانی که این افراد در یوتیوب صرف می‌کنند سالانه 50درصد افزایش می‌یابد.

لاری الیسون مدیرعامل شرکت اوراکل در اقدامی غیرمنتظره و در آستانه برگزاری همایش سالانه این شرکت موسوم به OpenWorld از مقام خود کناره‌گیری کرد. برخی تحلیلگران معتقدند وضعیت مالی نامناسب این شرکت و همین‌طور عدم موفقیت آن برای کسب سهم مناسب در بازارهای هدف باعث شده تا الیسون چنین تصمیمی بگیرد.

مدیر یک شرکت مهندسی نرم‌افزار گفت: با دادن شعار نمی‌توان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرد. به گفته وی؛ خراسان‌رضوی دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه فناوری اطلاعات است، ولی بهره‌برداری مناسبی در این حوزه وجود ندارد.

رییس اجرایی اپل در نامه‌یی به کاربران که در وب‌سایت این شرکت منتشر شده، تاکید کرد که اپل با هدف سود تبلیغاتی برای کاربران پروفایل ایجاد نمی‌کند. تیم کوک در نامه سرگشاده‌یی به کاربران اپل گفت: این شرکت از محتوای ایمیل‌ها یا عادات وبگردی کاربران پروفایل درست نمی‌کند تا از آن با هدف تبلیغات استفاده کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر