کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۲۱

اردشیر منتصری، فعال بازار اینترنت گفت: حدود 30درصد اینترنت ایران را ترافیک داخلی تشکیل می‌دهد که درنتیجه قیمت اینترنت باید کاهش می‌یافت؛ اما با عدم تفکیک قیمت ترافیک داخلی و خارجی در تعرفه اینترنت هنوز مردم طعم این ارزانی را نچشیده‌اند. اخیرا وزارت ارتباطات جلسه‌یی با شرکت‌های اینترنتی داشت که در آن راه‌های کاهش قیمت اینترنت برای مصرف‌کننده بررسی شد.

تازه‌ترین آمار اینترنتی نشان می‌دهد تعداد وب‌سایت‌ها از یک‌میلیارد هم گذشته و همچنان در حال رشد است. تیم برنرزلی، پدر اینترنت درباره رشد سایت‌های اینترنتی می‌گوید: رشد وب‌سایت‌ها حالتی قارچ‌گونه دارد. برنرزلی شبکه وب را در آزمایشگاه CERN در سوییس اختراع کرد. این اختراع او زندگی میلیاردها نفر از مردم جهان را تغییر داده است.

وزیردادگستری آلمان از شرکت گوگل خواست که درباره اعلام نحوه طبقه‌بندی نتایج جست‌وجوی اینترنتی شفاف‌تر عمل کند. این درحالی است که مشخصا این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. الگوریتم گوگل قلب این موتور جست‌وجوی اینترنتی و منبع تمام ثروت و قدرت آن به عنوان بهترین شاخص دانش و اطلاعات است. گوگل هرگز قصد ندارد تسلیم این خواسته شود و با آن مقابله خواهد کرد.

مقام سازمان ملی هوافضای ترکمنستان گفت: نخستین ماهواره ملی این کشور 3ماه آینده با همکاری یک شرکت فرانسوی به فضا پرتاب خواهد شد.‌ماهواره ملی ترکمنستان «Türkmen Älem» (عالم ترکمن) نام دارد و قرار است تا 3ماه دیگر به فضا پرتاب شود.

وب‌سایت بیزینس‌اینسایدر درگزارشی به‌ معرفی گران‌ترین دامنه‌های اینترنتی تاریخ پرداخته و نوشته: بیش از 500 دامنه درجهان با بهای بیش از یک میلیون‌دلار معامله شده‌اند. همچنین او عنوان می‌کند که برخی از گران‌ترین دامنه‌های جهان متعلق به کسب‌وکارهای غیراخلاقی و جنسی هستند. به‌طوری که نخستین و سومین دامنه درمیان گران‌ترین دامنه‌های جهان با قیمت‌های 13میلیون دلار و 9 میلیون و 500 هزار دلار به وب‌سایت‌های پورنوگرافی تعلق دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر