کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۸

گوگل از ساخت قاشق هوشمندی برای مبتلایان به بیماری پارکینسون خبر داد که می‌تواند بیش از 75درصد از اثرات لرزشی این بیماری را کاهش دهد. بیماری پارکینسون اختلالی پیش‌رونده در سیستم عصبی است که بر حرکات بدن تاثیر می‌گذارد. این مشکل به‌طور تدریجی ایجاد می‌شود و معمولا با یک لرزش قابل توجه در یکی از دستان شروع می‌شود.

آلکاتل لوسنت آماری را منتشر کرده که براساس آن نشان می‌دهد بسیاری از برنامه‌های نرم‌افزاری از قابلیت جاسوسی برخوردارند. با افزایش دسترسی و کاربرد پهنای باند، میزان بدافزارها و دسترسی به اطلاعات کاربران و دزدی اطلاعات آنها افزایش یافته است. براین اساس در طول نیمه اول سال 2014 میزان آلودگی تلفن‌های همراه به بدافزارها با رشد 17درصدی همراه شده است.

شرکت مایکروسافت وصله‌یی بسیار مهم را برای مرورگر اینترنتی خود موسوم به IE منتشر کرد. این وصله بخشی از وصله‌های ماه سپتامبر این شرکت است. در بولتن اختصاصی مایکروسافت برای مرورگر IE در مجموع 37 آسیب‌پذیری برطرف شده که تمامی آنها از سوی هکرها قابل سوءاستفاده است، البته از مجموعه این آسیب‌پذیری‌ها تاکنون تنها یکی به‌طور علنی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

اپل قصد دارد از طریق ساعت هوشمند خود که اوایل سال ۲۰۱۵ عرضه می‌شود، کاربران سایت‌ها و سرویس‌های خود را نیز جلب خود کند. مدیران اپل می‌گویند با طراحی برنامه‌های همراه قابل نصب روی ساعت هوشمند خود در تلاشند تا کاربران دیگر سایت‌ها را نیز به استفاده از این ساعت ترغیب کنند. ازجمله سایت‌هایی که برای آنها برنامه‌های همراه سازگار با ساعت اپل طراحی شده می‌توان به فیس‌بوک، یاهو، پینترست و توییتر اشاره کرد.

اسامی 5میلیون کاربر گوگل همراه با پسوردشان در یک سایت بیت‌کوئین روسی منتشر شد. نام کاربران ایرانی در این لیست به وفور دیده می‌شود. به گفته کارشناسان بیش از 60درصد از نام‌های لو رفته همچنان با پسوردهای منتشره کار می‌کند و گوگل به کاربران توصیه کرده که بلافاصله رمز عبور خود را تغییر دهند تا از خطرات احتمالی در امان باشند.

دولت کره شمالی از سفارتخانه‌های خارجی فعال در این کشور خواست دیگر از سیستم «وای‌فای» که نوعی اتصال به شبکه اینترنت نامحدود است، استفاده نکنند و این اقدام ممنوع اعلام می‌شود. ممنوعیت استفاده نمایندگی‌های سیاسی خارجی در کره شمالی به این دلیل صورت گرفته است که سیستم «وای‌فای» دستیابی به همه سایت‌ها را ممکن می‌کند و همین امر باعث می‌شود ساکنان اطراف سفارتخانه‌ها به سایت‌های دیگر دسترسی پیدا کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر