کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۰

وزیر ارتباطات در حاشیه برگزاری هفتمین اجلاس وزرای APTدر برونئی بر گسترش همکاری‌های ارتباطی میان ایران و کشورهای آسیایی و اقیانوسیه تاکید کرد. وی در حاشیه این اجلاس به‌صورت جداگانه با وزرا و روسای هیات‌های نمایندگی کشورهای برونئی، افغانستان، نپال، سنگاپور، مالدیو

و بوتان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

هکرهای روس پس از هک کردن 10میلیون حساب کاربری سرویس‌های مختلف پست الکترونیک، انتشار آنها را در فضای مجازی آغاز کرده‌اند. این کلمات عبور مجموعه‌یی گسترده از حساب‌های کاربری را در برمی‌گیرند و به‌نظر می‌رسد هک شدن آنها حاصل ماه‌ها صرف وقت بوده باشد. از میان سرویس‌های ایمیل هک شده می‌توان به‌سرویس روسی یاندکس با 1.26میلیون حساب هک شده، گوگل با 4.93میلیون حساب هک شده، mail. ru با 4.65میلیون حساب هک شده اشاره کرد.

همزمان با تشدید رقابت فیس بوک و گوگل؛ این شبکه اجتماعی در اندیشه از میدان به‌درکردن سایت یوتیوب از طریق همکاری با برخی عرضه‌کنندگان محتوای ویدیویی است. فیس‌بوک به‌همین منظور در حال مذاکره با تعدادی از تولیدکنندگان مشهور و طرفدار محتواست تا ویدیوهای تولیدی آنها را در شبکه اجتماعی خود عرضه کند.

تصاویر آیفون 6 سلطنتی با 18 قیراط طلا در پشت قاب این گوشی، منتشر شد. این آیفون 6 که با 6هزار و 127برلیان ریز در قاب پشتی توسط یکی از بزرگ‌ترین طراحان لوکس دنیا طراحی شده، قرار است با قیمت حدودی هفت‌میلیارد تومان راهی بازار شود. این گوشی توسط الکساندر آموسو طراحی شده و لوگوی اپل را با شیوه خاصی مزین به‌برلیان‌های برش خورده کرده است. تمام این برلیان‌ها روی قابی با 18قیراط طلا سوار شده‌اند و روند طراحی آن دوماه طول کشیده است.

شرکت یاهو اعلام کرده است که دولت امریکا این شرکت را تهدید کرده است؛ در صورتی که اطلاعات مربوط به‌کاربران خود را در چارچوب برنامه جاسوسی پریسم که از سوی آژانس امنیت ملی اجرا می‌شده در اختیار قرار ندهد روزانه با جریمه 250هزار دلاری روبه‌رو خواهد شد. در سال 2007 میلادی دولت امریکا قانونی را اصلاح کرد که بر اساس آن خواستار دسترسی به‌اطلاعات کاربران آنلاین شده بود.

بزرگ‌ترین مرکز جهانی عرضه بازی به‌صورت آنلاین، توسط استرالیا به‌دادگاه فراخوانده شد و شرکت Valve به‌عنوان صاحب شبکه استیم باید پاسخگوی این شکایت باشد. عدم رعایت حقوق مشتریان است و دولت استرالیا معتقد است که این وب‌سایت، قوانین حقوق مشتریان خود را برخلاف قوانین حمایت از مصرف‌کننده در استرالیا وضع کرده است و همین امر موجب خواهد شد تا فعالیت این شرکت برخلاف منفعت‌های مشتریان استرالیایی باشد.

انتظار می‌رود برخورد توفان مغناطیسی خورشید با زمین، روزهای پنج‌شنبه و جمعه اختلالاتی در دستگاه‌های الکترونیک در برخی کشورها ایجاد کند. این توفان نتیجه دو انفجاری است که در سطح خورشید روی داده است. مرکز پیش‌بینی آب و هوای امریکا اعلام کرده است تدابیری ویژه برای رویارویی با پیامدهای احتمالی اندیشیده اما به گفته مدیر این مرکز، انتظار می‌رود این توفان مغناطیسی تنها باعث بروز اختلالاتی در عملکرد مکان‌یاب‌ها و وسایل بی‌سیم شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر