توهمی به نام اختلالات موبایلی

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۵۹

کورش شمس «با توجه به افزایش تعداد مشترکان، با پیک ترافیک مواجه شده‌ایم و اختلال در شبکه تلفن همراه کاملا طبیعی است، اما جای نگرانی وجود ندارد. این مشکل رفع شده و سیستم مخابرات و تلفن همراه در شرایط عادی به‌سر می‌برد». (خبرگزاری فارس - 20/06/93)

با کمی تامل در اظهارات مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در توجیه اختلالات اخیر شبکه تلفن همراه این استان، می‌توان به چند نکته اساسی و مهم پی برد که تا به حال نسبت به آن بی‌توجه بوده‌ایم.

1- افزایش ظرفیت شبکه تلفن همراه، لزوما به این معنا نیست که ظرفیت شبکه و توان پاسخگویی به مشترکان جدید نیز افزایش یافته است. به زبان ساده‌تر افزایش ظرفیت شبکه تلفن همراه صرفا برگ زرینی در کارنامه عملکرد مدیران مخابرات است تا نشان بدهند که چگونه می‌توان «بدون یک ریال سرمایه‌گذاری، تعداد مشترکان تلفن همراه را افزایش داد!.»

2- وجود اختلال و ضعف در خدمات مخابراتی امری کاملا طبیعی است و ابدا جای نگرانی ندارد. چرا که اولا هیچ مشترکی بابت این اختلالات معترض نشده و خسارت دریافت نمی‌کند. دیگر اینکه مدیران مخابرات به دلیل «افزایش درآمد بدون هزینه» می‌توانند پاداش و ترفیع بگیرند و در آینده‌یی نه‌چندان دور در منصبی بالاتر به مردم خدمت کنند.

3- معنای انجام اقدامات خاص برای روان‌سازی یا بهبود شبکه‌ تلفن همراه، این نیست که ابدا با اختلالات طبیعی روبه‌رو نشویم یا انتظار داشته باشیم که این اختلالات رفع شده و ما می‌توانیم بدون دردسر از خدمتی که بابت آن پول می‌پردازیم استفاده کنیم!.

نکته اخلاقی: اختلال شبکه تلفن همراه به‌خاطر توسعه ظرفیت شبکه موبایل نوعی توهم است که اصولا وجود خارجی ندارد و لازم نیست در شرایط عادی سیستم مخابرات و تلفن همراه خودمان را نگران کنیم!

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر