حاشیه‌های الکامپ بیستم

۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۰

تعادل معاون وزیر ارتباطات در حاشیه بازدید از الکامپ بیستم گفت: ترافیک قابل توجهی از طریق سیمکارت‌های910 همراه اول و ISIM ایرانسل قاچاق شده است. محمود خسروی از قاچاق ترافیک مکالمه بین‌الملل از طریق سیم‌کارت‌های دو اپراتور تلفن همراه خبر داد و گفت: سیم‌کارت‌های910 همراه اول و سیمکارت‌های ISIM ایرانسل امکان قاچاق مکالمه را برای متخلفان فراهم می‌کنند. به‌گفته این مقام مسوول؛ سیمکارت‌های910 همراه اول نیز امکان قاچاق ترافیک مکالمه را فراهم می‌کنند که برای حل این موضوع، مذاکراتی با اپراتور درحال انجام است.

وزیر تلکام دوحه را به الکامپ تهران ترجیح داد

درحالی‌که دومین روز الکامپ تهران درحال برگزاری است و جای مدیران و متویان IT کشور در این نمایشگاه خالی است، وزیر ارتباطات دیروز تهران را برای حضور در تله‌کام ۲۰۱۴ دوحه ترک کرد. دومین روز نمایشگاه الکامپ بیستم در تهران درحال برگزاری است. به‌دلیل قهر وزارت ارتباطات با الکامپ، جای مدیران و متولیان IT در بزرگ ترین رویداد حوزه فناوری اطلاعات خالی است.


برندهای معتبر جهانی در الکامپ

به‌گفته یک واردکننده تجهیزات سخت‌افزاریIT؛ با باز شدن فضای سیاسی و اقتصادی کشور مدیرانی از نمایندگی دوبی شرکت‌های IT جهانی متعلق به کشورهای اروپایی و امریکایی برای ارزیابی بازار IT و توان شرکت‌های ایرانی در الکامپ حضور یافتند.

وی بااشاره به حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه الکامپ بیستم اظهار داشت: درحال حاضر شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است و ازسال گذشته تحریم‌های حوزه فناوری اطلاعات کمتر شده است و این موضوع باعث شده تا شرکت‌های امریکایی و اروپایی بتوانند مستقیم یا از طریق شرکت‌های جانبی با ایران معامله کنند.

وی گفت: این مدیران از نمایندگی دفتر دوبی شرکت‌های بزرگ با گردش مالی 50- 40میلیارد دلاری هستند که ازجمله شناخته شده‌‌ترین برندهای IT در جهان به‌شمار می‌روند.


اعلام رسمی جزییات فیلترینگ هوشمند

مدیرعامل شرکت زیرساخت گفت: فیلترینگ هوشمند شبیه parental control (فیلترینگ خانگی) خواهد بود که سطحی از دسترسی را متناسب با شرایط و هویت کاربر فراهم می‌کند و به جای اعمال در گت‌وی بین‌الملل در لایه دسترسی قرار می‌گیرد.

محمود خسروی در پاسخ به این سوال که وزارت ارتباطات با اعلام آمادگی برای اجرای فاز نخست فیلترینگ هوشمند از کار گروه تعیین مصادیق محتوای محرمانه، درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده کرده است، اظهار داشت: در این‌باره از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای شرکت‌های نوآور بخش خصوصی استفاده می‌شود.

خسروی تصریح کرد: در فیلترینگ هوشمند شرایط کاربر ازجمله سن، شغل و تحصیلات بررسی می‌شود و سطوح مختلف فیلترینگ تعریف می‌شود که دراین‌باره تشخیص و احراز هویت کاربر بخشی از کار است. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: به این ترتیب با فیلترینگ هدفمند کاربران در سطوح خود به محتواها دسترسی پیدا می‌کنند و هدف از این کار این است که دیگر نیاز به فیلترشکن‌ها نباشد. وی تاکید کرد: در نهایت مدیریت سطوح مختلف دسترسی در فیلترینگ هوشمند به‌صورت یکپارچه انجام خواهد شد و امکان اعمال سلیقه توسط لایه دسترسی در چگونگی فیلترینگ وجود نخواهد داشت.

انتقاد از زمان نامناسب نمایشگاه

یک واردکننده و تولیدکننده تجهیزات سخت‌افزاری IT دستورالعمل ارزی ریالی را یک مانع برای حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه الکامپ عنوان کرد و گفت: به این دلیل، برای مثال در نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خبری از لپ‌تاپ و تبلت نیست. جمال جعفری با انتقاد از وضعیت برگزاری نمایشگاه الکامپ بیستم اظهار کرد: هر سال شاهد بدتر شدن وضعیت نمایشگاه هستیم. روزهای نامناسب برگزاری نمایشگاه، ساعت بازدید نامناسب و آغاز دیرهنگام تبلیغات نمایشگاه ازجمله کاستی‌های نمایشگاه الکامپ امسال است. این فعال بازار IT برگزاری چهار روزه نمایشگاه در روزهای اداری و از صبح تا چهار بعدازظهر را فرصت نامناسبی برای بازدید از الکامپ دانست و با انتقاد از دستورالعمل ارزی- ریالی نمایشگاه اظهار کرد: دستورالعمل ارزی ریالی برای سال 50 است که ریال در مقابل دلار از ارزش بیشتری برخوردار بود، در آن زمان هدف از اعمال این دستورالعمل حمایت از شرکت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه ایران و درنهایت پررونق‌تر شدن نمایشگاه بود، اما اکنون این دستورالعمل در زمان نامناسب از یک ارزش به یک ضدارزش تبدیل شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر