راه‌اندازی کمپین «نماد گارانتی» در بازار رایانه

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۷۸

فارس کمپین نماد گارانتی توسط اتحادیه فناوران راه‌اندازی شده و در این کمپین مردم مطلع می‌شوند که در آینده نزدیک از نماد گارانتی برای صنف IT رونمایی می‌شود و از سال ۹۶ ارائه‌دهندگان خدمات گارانتی ملزم به دریافت این نماد هستند.

محمد فرجی از راه‌اندازی کمپین نماد گارانتی با اصالت توسط اتحادیه فناوران رایانه در صنف بازار رایانه و تجهیزات وابسته خبر داد و اظهار داشت: ساماندهی بازار خدمات پس از فروش کالای فناوری اطلاعات از سال 92 آغاز شد و در ابتدای سال 94 تفاهمنامه‌یی بین اتحادیه فناوران و سازمان حمایت از مصرف‌کننده با هدف ریشه کن کردن کارت‌های گارانتی بی‌اصالت و ساماندهی بازار خدمات پس از فروش به امضا رسید.

به گفته وی، در این کمپین قرار است مردم آگاه شوند که در آینده نزدیک قرار است از نمادی برای صنف IT رونمایی شود و از سال 96 تمام کسانی که می‌خواهند گارانتی ارائه بدهند، حتما باید این نماد را دریافت کرده باشند.

وی ادامه داد: به این ترتیب شرکت‌های مجاز به ارائه سرویس و خدمات حتما باید از سازمان حمایت از مصرف‌کننده مجوز داشته باشند و نماد گارانتی اخذ کنند.

این فعال بازار رایانه و سخت‌افزار تاکید کرد: هدف از این طرح ایجاد مشتری مداری در صنف، پاک کردن صنف از کارت‌های تقلبی و بی‌اصالت و ارتقاء جایگاه صنف است.

وی گفت: برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کننده و واحدهای صنفی، لیست شرکت‌هایی که مجوز خدمات پس از فروش دریافت‌ کرده‌اند، از طریق اتحادیه اعلام و به‌طور مرتب به روز رسانی می‌شود.

همچنین برخی شرکت‌ها نیز تنها مجوز گارانتی تعویض اخذ کرده‌اند، قرار است اسامی آنها نیز به زودی اعلام شود. کارت‌های گارانتی شامل سریال، تاریخ شروع و انقضای گارانتی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر