اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۵۶۱

برگزاری رزمایش مشترک سوخت‌رسانی

در منطقه اردبیل

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل، رزمایش مشترک سوخت‌رسانی از طریق کارگروه تخصصی تامین سوخت استان آذربایجان‌شرقی و با همکاری فرمانداری شهرستان سراب و سایر کارگروه‌های تخصصی در شهرستان سراب برگزار شد. در این رزمایش منطقه اردبیل نیز با اکیب سوخت رسان شامل دو دستگاه نفتکش با ظرفیت 19000لیتری مجهز به شلنگ‌های نازل دارجهت توزیع سوخت (نفت سفید و نفت گاز) در مناطق آسیب‌دیده و یک دستگاه ژنراتور برق سیار جهت راه‌اندازی جایگاه آسیب دیده طبق سناریو به همراه اکیپ متخصص مربوطه از واحد‌های HSE، خدمات مهندسی، روابط عمومی، حمل و نقل و بازرگانی منطقه اردبیل حضور داشتند که بار‌ها به خاطر حضور به موقع، توانمندی و نظم از سوی مدیر منطقه آذربایجان شرقی و فرماندار سراب مورد تقدیر وتشکر قرار گرفتند که این نشان از تلاش و برنامه‌ریزی اصولی و دقیق در تمرین‌ها و آموزش‌های صورت گرفته در منطقه اردبیل دارد که اینچنین مورد تقدیر قرار گرفته است. در شهرستان سراب محمدتقی فرهودی رییس ناحیه خلخال با بیان اهمیت ایمنی در سکوهای تخلیه نفت و بنزین و زحمات فراوان در استخراج فرآورده‌های نفتی و هزینه‌های فراوان در نگهداری از آنها گفت: حفظ ایمنی در انبار فرآورده‌ها مهم بوده و از کارکنان خواست تا با جدیت لازم در ساعات اداری و کاری خود در حفظ و نگهداری این امانت مهم کوشا باشند.


مراسم تجلیل از راهداران اداره راه‌وشهرسازی شهرستان محمودآباد

در مراسمی که به‌مناسبت گرامیداشت روز راهدار در اداره راه‌وشهرسازی شهرستان محمودآباد با حضور امام‌جمعه و فرماندار محمودآباد و جمع کثیری از کارکنان این اداره برگزار شد، از راهداران نمونه و پرتلاش تجلیل به عمل آمد. مهندس محسن غفاری ضمن تبریک و تهنیت به همه راهداران سختکوش عنوان کرد: راهداران سربازان گمنامی هستند که همواره در سخت‌ترین شرایط جوی در حال خدمت رسانی به مردم بوده، از این رو خود به‌عنوان یک هم استانی از تلاش‌های بی‌وقفه آنان که برای برقراری ترددی ایمن در محورهای استان انجام می‌دهند، تشکر و قدردانی می‌نمایم. وی ادامه داد: راه عنوان زیر بنا و مقدمه بخش توسعه بوده از این رو راهداران را می‌توان عاملان توسعه محسوب کرد، چراکه راه بدون وجود راهدار سودمند نخواهد بود.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو: وزارت آموزش و پرورش باید به تعهداتش در منطقه عمل کند

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو، نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو با حضور مدیرعامل، معاون فرهنگی و مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیران آموزش و پرورش ماکو، شوط و پلدشت، اعضای شورای آموزش و پرورش برگزار شد، حسین فروزان ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد ماکو بیش از سقف توافق با آموزش و پرورش به مدارس کمک کرده که این رقم به بیش از آن مبلغ چهار میلیارد و 600میلیون تومان بالغ شده است. این درحالی است که وزارت آموزش و پرورش نیز تعهد کرده است که چهار میلیارد تومان پرداخت نماید که متاسفانه تاکنون هیچ گونه پرداختی صورت نگرفته است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن انتقاد از عملکرد وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش علاوه بر عدم پرداخت مبلغ فوق، حتی کمک‌های اصلی خود را نیز به مدارس منطقه قطع کرده است. فروزان با اشاره به فعالیت‌های خیرین مدرسه ساز در منطقه اظهار داشت: در سال جاری سازمان منطقه آزاد ماکو با کمک یکی از خیرین محترم منطقه در حال ساخت چهار مدرسه است که از این تعداد، سه مدرسه به اتمام رسیده و یک باب نیز به زودی به اتمام می‌رسد.


بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی روستایی

«کندج - جلایر» شهرستان تفرش

بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی «کندج - جلایر» شهرستان تفرش با حضور آقای رضایی معاون امور زیر بنایی و سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری، سرپرست فرمانداری شهرستان تفرش، معاونین استانداری مرکزی، نماینده تفرش در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آبفار مرکزی، مدیر آبفار تفرش و جمعی از مدیران و مسوولان شهرستانی آغاز شد. به گزارش شرکت آبفار مرکزی دکتر حیدری مدیرعامل این شرکت در این مراسم که در روز پنج‌شنبه 5 آذرماه برگزار شد گفت: شهرستان تفرش دارای 63روستای بالای 20خانوار است که 44روستای آن تحت پوشش شرکت آبفار است که درصد بهره‌مندی از آب شرب سالم در شهرستان تفرش بیش از 82درصد می‌رسد. رییس هیات‌مدیره آبفار مرکزی افزود: پروژه آبرسانی به روستاهای کندج و جلایر با اعتباری بالغ بر 92میلیون تومان انجام شده است که مبلغ 500میلیون تومان آن به صورت دیون است که جمعیت بهره مند ازاین پروژه 700نفر است.


اجرای رویه بتن غلتکی در نخستین توقفگاه وسایل نقلیه سنگین کشور در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد و حومه از اجرای رویه بتن غلطکی در توقفگاه میثاق به عنوان نخستین توقفگاه ناوگان باری با ظرفیت 500دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد. سالاری-مشهد-به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد و حومه، حسین مختاری ضمن اعلام این خبر گفت: در یک مطالعه بین استفاده از بتن غلطکی و آسفالت به عنوان لایه رویه روسازی مسیرهای با ترافیک سنگین از نظر عملکردی مقایسه‌یی صورت گرفت و بدین منظور شرایط آب و هوایی مختلف به ویژه از نظر دما و مقاطع متفاوت برای هر دو نوع روسازی در نظر گرفته شد. وی تصریح کرد: بر این اساس ملاحظه شد که به دلیل مقاومت استاتیکی و تحمل فشارهای فیزیکی بالای بتن غلطکی بسیاری از خرابی‌های معمول در روسازی‌های آسفالتی کاهش یافته یا حتی حذف می‌شوند که یکی از این خرابی‌ها وقوع تغییر شکل ماندگار یا شیارشدگی در لایه‌های آسفالتی روسازی است؛ لذا استفاده از بتن غلطکی به عنوان لایه رویه روسازی برای توقفگاه میثاق به عنوان نخستین توقفگاه ناوگان باری کشور مناسب ارزیابی شد. مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد و حومه همچنین یادآور شد: در کشور ما با وجود مصالح کافی، به دلیل ارزان بودن قیمت قیر در سال‌های پیش، معرفی نشدن گزینه‌های مناسب جایگزین و در مواردی نبود دانش فنی ـ اجرایی و تجهیزات موردنیاز، اجرا و ساخت این نوع رویه‌ها متداول نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر