طرحی برای مدیریت بر واردات خودرو ارایه نشده است

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۷۴

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون طرحی برای مدیریت بر واردات خودرو در مجلس و دولت مطرح نشده است.

روح‌الله عباسپور افزود: هر گونه طرح برای اینکه جنبه قانونی یابد یا توسط دولت در غالب لایحه به مجلس ارایه می‌شود یا مجلس در این جریان طرحی را ارایه می‌کند که چنانچه رای آورد دولت مکلف به اجراست این در حالی است که تاکنون طرحی در این ارتباط در مجلس مطرح نشده است.

وی با اشاره به پیشنهادات مختلفی که در خصوص تعرفه واردات خودرو وجود دارد، اظهار داشت: هم‌اکنون برخی معتقدند باید تعرفه واردات خودرو به تدریج کاهش یابد تا بازار رقابتی بین خودروسازان داخلی و خودروهای وارداتی ایجاد شود و این امر ضمن تعدیل در قیمت تمام شده خودروها، موجب ارتقای کیفیت خودروهای داخلی شود. وی تاکید کرد: البته اظهارنظر دیگری در این ارتباط مطرح است مبنی بر اینکه تعرفه واردات برای حفظ اشتغال داخلی کاهش نیابد چرا که در صورت کاهش تعرفه صنعت خودرو مورد تهدید واقع شده و حجم عظیم اشتغالی که در خودروسازی است آسیب خواهد دید.

نماینده بوئین‌زهرا در خانه ملت در ادامه به واقعیات جهان امروز و برداشته شدن مرزهای اقتصادی پرداخت و یاد آورشد: در دنیای امروز که تقریبا مرزهای اقتصادی برداشته شده به تدریج خودروسازان داخلی باید نسبت به ارتقای کیفیت در تولید اقدام کنند تا در صورت حذف تعرفه واردات، صنعت خودرو قادر به ادامه حیات بوده و ضمن حفظ خود در بازار داخل امکان ورود به بازارهای خارجی نیز را داشته باشند.

به نقل از خبر خودرو، عباسپور همچنین به موضوع اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست‌های آن از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاکیدی که بر درون‌زایی، خوداتکایی و حمایت از تولیدات داخلی وجود دارد باید تعرفه واردات خودرو در چنین شرایطی همچنان وجود داشته باشد چرا که بر اساس سیاست‌های که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده برای حفظ صنعت خودروسازی در کشور باید تعرفه واردات خودرو وجود داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر