وزارت صنعت آمار تولید خودرو را اصلاح کرد

۱۳۹۳/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۴

درحالی‌که در آمار رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت تولید خودرو در مرداد امسال اشتباهات فاحشی وجود داشت، این وزارتخانه آمار پیشین را اصلاح کرد.

پیش از این ایسنا در گزارشی اعلام کرده بود که در آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت تولید خودرو در کشور اشتباهات و تناقضات فاحشی به چشم می‌خورد.

به‌عنوان مثال در آمار رسمی این وزارتخانه از وضعیت تولید خودرو در مرداد امسال، در حالی که تولید خودروی نسیم و صبا دوگانه‌سوز از 88دستگاه در مرداد 1392 به 2191دستگاه افزایش یافته است اما به‌جای رشد تولید،‌درصد تغییرات تولید این خودرو منفی96درصد ذکر شده بود. همچنین در حالی که تولید خودروی ام‌وی‌ام 110 از 130دستگاه در مرداد 1392 به 2218دستگاه افزایش یافته است اعلام شده که تولید این خودرو 94.1‌درصد کاهش یافته است. همچنین در یکی از آمارهای ماه‌های گذشته این وزارتخانه، میزان تولید خودرو در یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودروهای سواری، صفر اعلام شده بود درحالی‌که تولید خودرو در این شرکت در همان ماه با افزایش قابل‌توجهی همراه بود. پس از انتشار این گزارش روابط‌عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نمابری به این خبرگزاری اعلام کرد که «برخی از گزارش‌های این وزارتخانه به‌صورت پیش‌‌نویس و غیرنهایی تهیه می‌شود و تنها زمانی معتبر است که از طریق روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه یا دفتر تخصصی تایید شود که در مورد خبر فوق هیچ‌کدام از این اقدامات لحاظ نشده بود». این اظهارات روابط‌عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی است که آمار رسمی این وزارتخانه از وضعیت تولید خودرو در مرداد امسال به‌صورت رسمی و با آرم این وزارتخانه و از طریق دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار انجمن خودروسازان قرار گرفته و از طریق این انجمن به رسانه‌ها ارسال شده بود. به‌هرحال این وزارتخانه آمار رسمی خود از وضعیت تولید خودرو در مرداد را اصلاح کرده است. به‌عنوان مثال درحالی‌که پیش از این اعلام شده بود که تولید خودروی نسیم و صبا دوگانه‌سوز از 88دستگاه در مرداد 1392 به دوهزار و 191دستگاه افزایش یافته اما ‌درصد تغییرات تولید این خودرو منفی96‌درصد اعلام شده بود، در آمار اصلاحی میزان تغییرات تولید این خودرو مثبت 2389.8‌درصد ذکر شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر