توسعه خودروسازی در گرو مشارکت عمومی

۱۳۹۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۸۱

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری و تشویق نسبت به خرید سهام شرکت‌های خودروساز گامی مهم درجهت تقویت تولید، مشارکت اقتصادی و کمک به صنعت خودرو خواهد بود.

محمدتقی احمدیان افزود: امروز مهم‌ترین اقدام در صنعت خودرو همکاری و مشارکت عمومی در راستای توسعه سرمایه‌گذاری و تقویت تولید است.

وی گفت: چنانچه امروز میزان سوددهی شرکت‌ها بیش از سایر بخش‌ها حتی بانک‌ها تعیین شود مسلما اغلب نقدینگی‌های سرگردان درجامعه به بخش‌های تولید و خرید سهام شرکت‌های تولیدی و خودروساز سوق می‌یابد.

وی همچنین شتاب درمسیر تنوع و کیفیت‌سازی در تولیدخودروها را حرکت مهم خودروسازان در سال جاری ذکر و اظهارکرد: هرگونه تعلل و کم توجهی به کیفیت درتولید خودروهای داخلی قطعا موجب افزایش واردات خودرو خواهد شد. وی تاکید کرد: دراین شرایط خودروسازان باید نسبت به ایجاد همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازان بزرگ جهانی تلاش بیشتری کنند تا در راستای این همکاری و ورود نوآوری جدید در مسیر ارتقا و توسعه صنعت خودرو گام‌های مهم‌تری برداشته شود. وی گفت: درصورت رفع تحریم‌ها و بهبود روابط بین‌المللی، بهترین گام تعامل و همکاری مشترک خودروسازان داخلی با خودروسازان جهانی خواهد بود تا دراین راستا محصولات مشترکی را تولید و عرضه کنند. عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف اظهارکرد: درصورت عدم حرکت در این جهت و ادامه وضع موجود، مسلما صنعت خودرو با معضلات و مشکلات جدی‌تری روبه‌رو خواهد شد. به نقل از خبر خودرو احمدیان افزود: چنانچه خودروساز با شرکت‌های بزرگ درزمینه تولید مشارکت کرده و پلتفرم‌های مشترکی را طراحی و تولید کنند ضمن رشد و توسعه خودروسازی کشور سود مناسبی نیز نصیب شرکت‌ها خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر