از تولید ملی دفاع کنیم

۱۳۹۳/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۵

نظرتان درخصوص ورود سازمان حمایت به قیمت‌گذاری خودرو چیست؟

به‌نظر من نه سازمان حمایت و نه شورای رقابت نباید نقشی در قیمت‌گذاری خودرو داشته باشند. آنها موظفند که شاخص‌ها و پارامترها را اعلام کنند.

عملکرد شورای رقابت در قیمت‌گذاری اخیر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شورای رقابت در قیمت‌گذاری خطا کرد و این موضوع موجب ایجاد کشمکش میان نمایندگان و خودروسازان و دولت شد. این شورا تنها وظیفه اعلام فرمول را برعهده داشت نه اینکه قیمت‌ها را اعلام کند.

راهکاری که در این خصوص دارید چیست؟

من معتقدم که قیمت‌گذاری را باید به خودروسازان واگذار کرد و یک نهاد هم بر عملکردشان نظارت کند. تاکید می‌کنم که تنها باید بر قیمت‌گذاری نظارت شود نه اینکه دخالت. دخالت‌های نهادهایی همچون شورای رقابت و سازمان حمایت باعث شده است که قیمت‌گذاری همواره با مشکلات جدی مواجه شود. باید اقداماتی انجام دهیم که قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد نه اینکه چوب لای چرخ خودروسازان بگذاریم.

آیا واگذاری قیمت به خودروسازان قیمت‌ها را افزایش نمی‌دهد؟

اگر دستگاه‌های نظارتی به‌درستی عمل کنند، قیمت‌ها واقعی خواهد شد. حتی می‌توان نظارت را به سازمان حمایت و تعیین شاخص‌ها را به شورای رقابت واگذار کرد و از پتانسیل هر دو نهاد استفاده کرد. خودروسازان هم باید بدانند که کیفیت و قیمت دو آیتم مهم برای جذب مشتری است.

نظر مجلس در خصوص قیمت‌گذاری چیست؟

مجلس معتقد است که قیمت‌ها باید با یک آنالیز دقیق شفاف‌سازی شود. به نظر من کاهش دستوری قیمت خودرو امکان‌پذیر نیست و عرضه و تقاضا باید قیمت‌ها را تعیین کند. باید به تولیدکنندگان در افزایش تیراژ تولید و ارتقا کیفیت محصولاتشان کمک کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر