راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات خودرویی متوقف شد

۱۳۹۳/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸

گروه خودرو عملکرد مثبت ثبت معاملات املاک در چند سال اخیر باعث شد که نمایشگاه‌داران خودرو نیز به فکر راه‌اندازی چنین سامانه‌یی برای ثبت معاملات خودرویی بیفتند. هرچند از زمان مطرح‌شدن این طرح مدت زیادی می‌گذرد و خبری از راه‌اندازی آن نیست، اما می‌توان گفت که سامانه ثبت معاملات خودرویی قطعا به سود خریداران خواهد بود. آنها می‌توانند با اطمینان بیشتری وارد معامله شوند. برخی از مسوولان معتقدند این اقدام ضمن جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌ها، به شفافیت و مدیریت در نظام اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

سال گذشته، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه سامانه ثبت معاملات خودرو در بیشتر دفاتر فروش دارای مجوز صنفی فعال شده است از خریداران خواست تا نسبت به ثبت رسمی معاملات در این سامانه اقدام کنند زیرا به‌اعتقاد وی با ثبت معاملات خودرو در این سامانه امکان سوءاستفاده و فروش خودروهای سرقتی تا حد زیادی کاهش می‌یافت و با ثبت معاملات در این سامانه تنها مالک خودرو قادر بود که خودروی خود را برای فروش عرضه کند. اما مدتی از این اظهارات گذشته است و هنور هم خبری از راه‌اندازی این سامانه نیست. زمانی افشار در آخرین اظهارات خود درخصوص تاخیر در راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات خودرویی می‌گوید: باتوجه به اینکه سیاست‌های هر دولت و هر وزیر با یکدیگر متفاوت است، این موضوع نیز دستخوش تغییرات ایجادشده در دولت شده است.

وی گفت: ما همچنان پیگیر راه‌اندازی این سامانه هستیم اما فعلا راه‌اندازی آن متوقف شده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود وعده‌های داده‌شده در دولت گذشته این سامانه راه‌اندازی نشد، اظهار داشت: ما در دولت گذشته طرح را مطرح کردیم اما نتوانستیم سامانه را با پلیس راهور لینک کنیم. درنتیجه این امر معوق ماند و با شروع‌به‌کار دولت جدید متوقف شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر