اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۶۵

نصب دوربین‌های هوشمند در تمام شریان‌های اصلی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای کار گذاشتن دوربین‌های هوشمند در تمام جاده‌های کشور تا اواسط سال1395 خبر داد. داوود کشاورزیان با بیان این مطلب اظهار کرد: باتوجه به بالا‌بودن میزان تصادفات و تلفات جاده‌یی در ایران از چند سال گذشته تلاش کرده‌ایم با استفاده از مکانیسم‌های جدید این روند را کاهش دهیم که یکی از آنها استفاده از دوربین‌های نظارتی هوشمند است. وی ادامه داد: این دوربین‌ها که از چند سال قبل کارگذاری آنها در جاده‌ها آغاز شده در‌حال‌حاضر به بیش از 400عدد رسیده که واقعا در کاهش آمار تصادفات نقش بسزایی ایفا کرده است، از این‌رو در سازمان راهداری کل کشور برنامه‌ریزی شده تعداد این دوربین‌ها بیشتر از آنچه تا امروز فعال شده، باشد. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا اواسط سال1395 تمام شریان‌های اصلی کشور به این دوربین‌ها مجهز خواهند شد، اظهار کرد: امیدواریم این طرح نظارتی در کنار دیگر اقدامات سازمان راهداری به کاهش میزان تصادفات جاده‌یی منجر شود.


بهای بلیت ۲۹ قطار رجا تا پایان دی کاهش یافت

بلیت ۲۹ قطار مسافری رجا از ۸ آذر تا ۳۰دی‌ سال جاری در ایام مختلف با اعمال تخفیف ۵ تا ۲۵درصدی به فروش می‌رسد. به گزارش روابط عمومی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اعلام کرد: تخفیفات ارایه شده برای قطارهای رجا در مسیرهای رفت و برگشت برای تاریخ‌های مختلف در بازه زمانی 8 آذر تا 30 دی برای قطارهای فوق‌العاده 3 تهران-مشهد (صندلی معمولی)، فوق‌العاده 7 تهران-مشهد (درجه دو خواب)، قطار طوس تهران-مشهد (لوکس 4تخته)، قطارهای سبز و سیمرغ تهران-مشهد (ویژه)، فوق‌العاده 2 تهران-تبریز (6 تخته) و فوق‌العاده یک تهران-مراغه (6تخته) بین 5 تا 15درصد است.



کمبود نظارت بر استاندارد اتوبوس‌های مسافربری

یک فعال حوزه حمل و نقل با بیان اینکه «فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سنگین تعهدی در قبال محصولات خود قبول نمی‌کنند» گفت: این امر به‌معنای نبود نظارت بر استاندارد لوازم یدکی موجود در بازار و در نتیجه کاهش ایمنی سفر با اتوبوس‌هاست. محمد سیاوشی اظهارکرد: قطعات و لوازم یدکی ناوگان مسافری موجود در بازار ایران استاندارد نیست و براساس شواهد عینی تابلوهایی

از سوی فروشندگان این لوازم مبنی‌بر عدم تعهد درقبال کالای فروخته نصب شده است که نشان از عدم نظارت بر استاندارد و کنترل فروش این لوازم دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر