حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۰۵۰

زیان انباشته 2/4میلیاردی خودروسازان

تعادل| درحالی که مسوولان وزارت صنعت و خودروسازی‌ها پیش‌تر افت شدید خرید خودرو صفر را منکر می‌شدند، وزیر صنعت بالاخره اعتراف کرد؛ صنعت خودرو در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از 100.000 خودرو کف کارخانه رسیده است.

طی یکی دو ماه اخیر کمپین «خودرو صفر نخرید» برای مقابله با افزایش قیمت خودرو و افت کیفیت تشکیل شد که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. در عین حال مسوولان وزارت صنعت و مدیران عامل خودروسازی‌ها تاثیرگذاری این کمپین بر صنعت خودرو کشور را منکر می‌شدند و تاکید می‌کردند که روند فروش خودرو عادی شده است.

تا اینکه روز گذشته، نامه‌یی از 4 وزیر ازجمله محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به رییس‌جمهور در خصوص افت بازار سرمایه منتشر شد که در بخشی از این نامه آمده است: «در بعد عوامل داخلی کاهش ارزش بازار شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، می‌توان به نبود تقاضای کافی برای محصولات، مشکل حاکم بر فعالیت‌های اقتصادی و افزایش انباشت موجودی و حساب‌های دریافتنی صنایع مختلف اشاره کرد.

به عنوان نمونه در صنعت خودرو صورت‌های مالی زیان انباشته‌یی معادل 4.200میلیارد تومان را نشان می‌دهد و این درحالی است که به دلیل بحران نقدینگی، صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از 100.000 خودرو کف کارخانه رسیده است.»


قطعه‌سازان فرانسوی امروز در تهران

تسنیم| یک عضو انجمن قطعه‌سازان از سفر قطعه‌سازان فرانسوی به ایران خبر داد.

محمدرضا نجفی‌منش با اعلام این خبر که قطعه‌سازان فرانسوی به ایران سفر خواهند کرد، اظهار داشت: در سفر اخیر قطعه‌سازان و خودروسازان فرانسوی به همراه یک تیم اقتصادی به کشورمان، نکات متعددی برای گسترش همکاری‌ها مطرح شد و قرار شد 10تا 15روز بعد از این سفر هیاتی از قطعه‌سازان فرانسوی به ایران بیایند.

وی با تاکید بر اینکه قرار است سطح همکاری قطعه‌سازان فرانسوی و ایرانی افزایش پیدا کند، افزود: در طول مذاکرات متعدد خود با شرکت‌های مختلف خارجی بر استفاده از پتانسیل قطعه‌سازان داخلی تاکید داریم به نحوی که با این همکاری‌ها سطح تولید داخلی افزایش یابد. عضو انجمن قطعه‌سازان ابراز امیدواری کرد که همکاری‌ ایران و قطعه‌سازان فرانسوی با رویکردی جدید

انجام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر