انتظارات غیرمنطقی از«آخوندی»

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۰۴۸

وزیر راه‌وشهرسازی دولت یازدهم در دو سال گذشته، با تلاش و منطق خود، این وزارتخانه را مدیریت کرده، اما مسائل و مشکلات مختلفی در کشور بر سر راه وزارت راه‌وشهرسازی وجود دارد و این مشکلات تنها به امروز و دیروز مربوط نیست؛ چراکه بسیاری از مشکلات موجود ریشه‌دار هستند و با سرعت دوساله عمر وزارت ایشان، به‌صورت فوری قابل حل شدن نیستند.

جناب آقای آخوندی هم به کار خود وارد است و هم مسائل و مشکلات را دقیق می‌شناسد و باتوجه به کارشناسانی که ایشان در حوزه راه به کار می‌برند، تمام این مسائل در کمیسیون‌های حمل‌ونقل مطرح می‌شود اما باید این را درنظر گرفت که باتوجه به ریشه‌یی بودن مشکلات، آنها به‌راحتی قابل حل شدن نیستند.

برخی نمایندگان مجلس توقع دارند آقای وزیر شق‌القمر کرده و جاده تهران به شمال را یک شبه تمام کند. اما سوال اینجاست که آیا این طرح‌ها برای دوره آقای آخوندی است یا از قبل هم این طرح‌ها بودند و به نتیجه نرسیدند؟

به قول معروف، ما از زمانی که یادمان می‌آید قرار بود یک راهی را به شمال بزنند که هنوز هم تمام نشده است. واقعیت این است که استیضاح کردن حق مجلس است اما نکته اینجاست که یکسری گره‌های موجود با همکاری مجلس و دولت باز می‌شود، نه با استیضاح وزیر. اینکه مجلس بیاید تنها وزیر را مقصر بداند و بگوید تو نتوانستی کار کنی، حرف ناحقی است. با اینکه ما در بخش مسکن کار نمی‌کنیم و فعالیت ما در بخش حمل‌ونقل است، با این‌حال به‌طور مثال 9سال پیش برای مسکن مهر تصمیماتی گرفته شده است و حالا آقای آخوندی به‌عنوان وزیر راه‌وشهرسازی باید آن را پیگیری کند و کارهایی را برای پیشبرد آن انجام دهد اما باتوجه به شرایط، در برخی موارد، «وزیر» نه زورش به لحاظ اقتصادی و نه به لحاظ سیستمی نمی‌رسد.

بنابراین آقای وزیر تلاشش را می‌کند و تا آنجا که می‌دانم، آقای آخوندی هر مساله‌یی را مطرح و پیگیری می‌کند. بنابراین مشکل اساسی کنونی خرابی‌هایی است که از قبل ایجاده شده و باید در طول زمان حل شود و قاعدتا به این راحتی‌ها که ما فکر می‌کنیم، نیست. در عین حال یکی از مواردی که نمایندگان مجلس بر آن انتقاد دارند، موضوع انتخاب‌های ایشان است؛ درحالی که معاونان و مشاوران وزیر راه‌وشهرسازی را که در جلسات کمیسیون شرکت می‌کنند، می‌شناسم. همه تلاش‌شان این است که از مشکلات، گره‌یی باز کنند اما همان‌طور که گفتم، آنقدر مسائل و مشکلات پیچیده و درهم است که طبیعتا به‌راحتی نمی‌توان برای هر کاری اقدام کرد و آن را به نتیجه رساند. لذا به‌نظر من به‌عنوان یک فعال بخش خصوصی حوزه حمل‌ونقل، وزارت راه‌وشهرسازی و آقای آخوندی تلاش‌شان را برای حل مشکلات کرده‌اند و همواره با مسائل، به‌صورت منطقی برخورد می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر