ایسنا| مدیرعامل شرکت راهآهن با بیان اینکه منطق قطارهای سریعالسیر «در تا در» بوده و برای بهرهگیری از حملونقل آسان راهاندازی خواهد شد، گفت: طبق برنامه قرار است ایستگاه مرکزی قطار سریعالسیر تهران-اصفهان در پایانه و پارکسوار بیهقی احداث شود. محسن پورسیدآقایی گفت: برای رشد سهم راهآهن در حملونقل عمومی مفیدترین کار بهبود وضعیت شبکه موجود ریلی و افزایش ظرفیت خطوط است. البته وضع عوارض بر جادهها و گران کردن سوخت امور مکملی است که برای انتقال بار ترافیکی از جادهها روی ریل باید صورت پذیرد، درواقع افزایش ظرفیت و بهبود شبکه ریلی باید در کنار عوارض بستن به سوخت و جادهها صورت گیرد و نمیتوان منتظر ماند تا ابتدا یکی از این دو اقدام صورت گیرد و پس از اتمام آن سراغ اقدام بعدی رفت. وی با تاکید بر اینکه راهآهن نیز باید بتواند پاسخگوی انتقال بار از جاده به ریل باشد، افزود: چنانچه راهآهن نتواند پاسخگوی نیاز حملونقلی مردم پس از افزایش نرخ سوخت و عوارض باشد پس از مدتی شاهد برگشت به عقب جدی در استفاده از ریل خواهیم بود. وی بااشاره به افتتاح ۳۰پروژه ریلی در هفته دولت، یادآور شد: عمده این پروژهها دررابطه با افزایش ظرفیت راهآهن و بهبود شبکه فعلی است.