حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۴۲

ارتقای کیفیت خدمات هوایی در گرو رقابتی شدن نرخ‌هاست

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت پروازهای هوایی تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه بوده، گفت: تا زمانی که نرخ‌ها رقابتی نباشد، نباید انتظار بهبود کیفیت در ارائه خدمات هوایی را داشته باشیم.

علی عابدزاده با اشاره به آیین‌نامه رعایت حقوق مسافران افزود: گام نخست درتوسعه صنعت هوانوردی کشور آزادسازی نرخ پروازهای هوایی است تا شرکت‌ها بتوانند با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز خود بتوانند در زمینه ارائه خدمات به مسافران با یکدیگر رقابت کنند.

وی اظهار داشت: همه شرکت‌های هوایی ملزم به رعایت این آیین‌نامه هستند زیرا اولویت نخست ما در این صنعت کسب رضایت‌مندی مسافران است. ارائه خدمت به مسافران از بدو ورود به فرودگاه، انجام پرواز ایمن و کسب رضایت‌مندی آنان ازجمله وظایف ما در صنعت هوانوردی کشور است.

وی یادآور شد: شرکت‌های هوایی باید از توانمندی‌های مالی مناسب برخوردار باشند تا بتوانند علاوه بر تامین ناوگان مناسب، به لحاظ اقتصادی نیز بتوانند خود را اداره کنند. رییس سازمان هواپیمایی کشوری کاهش تاخیر، تسریع در جابه‌جایی مسافران و ارائه خدمت به مسافران را مهم‌ترین خدمات شرکت‌های هوایی به مسافران اعلام کرد و اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری برنامه جامعی برای اجرای این اهداف مهم پیگیری می‌کند.


هزینه تعویض پلاک خودرو 2برابر شد

ایسنا با افزایش تعرفه حق‌التحریر دفترخانه‌های اسناد رسمی هزینه صدور وکالتنامه تعویض پلاک خودرو به حدود 2برابر افزایش یافت. به‌طور معمول در زمان خریدوفروش خودروهای دست دوم تعویض پلاک خودرو از طریق ارائه وکالتنامه فروشنده به خریدار خودرو صورت می‌گیرد. تا پیش از این هزینه صدور وکالتنامه تعویض پلاک خودرو حدود 35هزارتومان بود اما اخیرا با افزایش تعرفه‌های خدمات دفترخانه‌های اسناد رسمی این هزینه به 65هزارتومان افزایش یافته است. افزایش حدودا 2برابری هزینه وکالت تعویض پلاک خودرو درحالی است که به گفته فعالان بازار درچند ماهه اخیر با کاهش خریدوفروش خودروهای صفرکیلومتر برخی مصرف‌کنندگان خرید خودروهای دست دوم را به صفرکیلومتر ترجیح می‌دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر