رقابت آپشن‌محور خودروسازان

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۷۹۴

گروه خودرو

پانزدهمین نمایشگاه خودرو و قطعات مشهد که از دوشنبه‌شب کار خود را آغاز کرده بستری برای رقابت خودروسازان برای ارائه محصولات متنوع و متفاوت از نظر طراحی و مجهز به آپشن‌های روز با مصرف سوخت کم و نیز ارائه تضمین‌های لازم به مشتریان درخصوص کیفیت محصول و خدمات پس از فروش شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی که با حضور در غرفه گروه صنعتی ایران‌خودرو زنگ آعاز به کار این نمایشگاه را به صدا درآورد، گفت: حمایت از تولید داخل کشور و سوق دادن مردم به خرید خودرو ایرانی تنها با ارتقای سطح کیفی تولید خودروسازان داخلی متناسب با تغییرات و پیشرفت در صنعت خودرو جهان به ثمر می‌نشیند. علی لاریجانی افزود: برای اینکه حمایت از تولید داخل نتیجه‌بخش و مستمر باشد باید در تولید خودرو متناسب با تغییرات صنعت خودروسازی در جهان به سمت ارتقای سطح کیفی، ایمنی و ایجاد تنوع در تولید پیش رفت. وی در ادامه اظهار کرد: تعرفه‌های واردات خودرو خارجی به داخل کشور بسیار سنگین شده است اما با تمام محدودیت‌های ایجاد شده برای عرضه خودرو خارجی و صدور بخشنامه‌های مختلف نمی‌توان مردم را به خرید خودرو ایرانی که به لحاظ کیفیت و ایمنی پیشرفتی نداشته است، مجبور کرد.

رییس مجلس افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون صنایع با همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر ارتقای سطح تولید به لحاظ کمی و کیفی در خودرو هستند اما در کنار آن صنعتگران نیز باید همگام با تغییرات و پیشرفت‌های جهانی در صنعت خودرو پیش روند. وی یادآور شد: شرایط سیاسی کشور درحال گذر است و اکنون شرایط تحریمی سخت را پشت سر گذاشته و وارد مرحله جدیدی از اقتصاد شده اما نباید تلاش دست‌اندرکاران در حوزه‌های مختلف را برای ایستادگی در برابر تحریم و مدیریت مناسب شرایط با روحیه جهادی را از نظر دور داشت.

در نمایشگاه خودرو مشهد گروه صنعتی ایران خودرو با عرضه محصولات مختلف ازجمله هایما اس7، رنو کپچر، پارس ای‌ال‌ایکس، گرند ویتارا و وانت آریسان حضور فعالی دارد؛ خودرو اس7 که تولید آن در سایت ایران خودرو خراسان آغاز شده است، جای خالی یک شاسی‌بلند دارای قیمت مناسب را در سبد محصول ایران‌خودرو پر می‌کند. علاوه بر ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو، کرمان خودرو، بهمن موتور، مدیران خودرو، راین خودرو، رامک خودرو، مدیاموتور، جیلران و... از دیگر شرکت‌های فعال در حوزه خودرو هستند که امسال در نمایشگاه مشهد شرکت کرده‌اند. تلاش خودروسازان به‌ ویژه ایران خودرو بر این است که محصولات خود را مجهز به آپشن‌های روز کرده و علاوه بر مصرف کم، انتظارات مشتریان را در زمینه طراحی، کیفیت و خدمات پس از فروش برآورده کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو طی پیامی به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودرو و قطعات مشهد، حضور در این نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای تعامل خودروسازان با سایر بخش‌ها در راستای توسعه این صنعت در کشور دانست. هاشم یکه‌زارع اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و حضور قدرتمندانه خودروسازان در این نمایشگاه‌ها ضمن ارائه آخرین دستاوردها و نمایش توسعه این صنعت در کشور می‌تواند نمایشگر ظرفیت توسعه کشور و توجه دادن همگانی به توانمندی‌های موجود در مسیر توسعه باشد. گفتنی است، پانزدهمین نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته مشهد تا 30 مردادماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد دایر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر