حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۶۷

قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد

مهر وزیر صنعت با تاکید بر اینکه قیمت خودروهای داخلی پس از توافق هسته‌یی کاهش نمی‌یابد، گفت: توافقنامه‌هایی با برخی کشورها برای گسترش همکاری‌های تجاری آماده شده که بعد از رفع تحریم‌ها امضا می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: توافقنامه‌هایی با سایر کشورها آماده شده که بعد از رفع تحریم‌ها امضا می‌شود. وی تصریح کرد: قیمت خودروهای داخلی کاهش نمی‌یابد زیرا قیمت آن را شورای رقابت تعیین می‌کند اما اگر نرخ ارز کاهش یابد، ممکن است قیمت خودروهای خارجی کاهش یابد. نعمت‌زاده، یکی از اولویت‌های وزارتخانه متبوعش را در جذب سرمایه، حوزه تکنولوژی‌هایی دانست که کشور در آن عقب‌ماندگی دارد.


شورای رقابت واردات خودرو را رقابتی کند

ایسنا استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به اصلاح دستورالعمل واردات خودرو اقدام نمی‌کند شورای رقابت راسا وارد عمل شده و با اصلاح دستورالعمل، واردات خودرو را رقابتی کند. امرالله امینی اظهار کرد: با دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات خودرو انحصاری شده و عمده آن در اختیار یک خانواده است. وی با بیان اینکه براساس علم اقتصاد و تجربیات گذشته، ایجاد انحصار در هر بازاری منجر به رانت و فساد می‌شود، خاطرنشان کرد: مشخص نیست به چه دلیلی واردات خودرو منحصر به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی شده است آن هم در شرایطی که نمایندگی واردات سه برندی که 70درصد بازار خودروهای وارداتی را تشکیل می‌دهند در اختیار یک خانواده است. امینی با بیان اینکه شورای رقابت وظیفه بزرگی برای احقاق حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در کشور بر عهده دارد، تصریح کرد: این شورا باید در گام اول واردات خودرو را رقابتی و در گام بعدی تولیدکنندگان داخلی خودرو را مجبور به ارتقای کیفیت و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان کند.


نیاز صنایع نباید از محل واردات تامین شود

تسنیم یک کارشناس خودرو گفت: به‌ جرأت می‌گویم صنعت خودرو از نخستین صنایع کشور است که بعد از توافقات با افزایش سرمایه‌گذاری خارجی روبه‌رو خواهد شد. رضا رضایی با اشاره به «در شرایط لغو تحریم‌های بین‌المللی با تکیه بر داخل باید از تامین نیاز خود آن هم از محل واردات جلوگیری کنیم» اظهار کرد: با ایجاد امنیت اقتصادی و گشایش‌های پولی فضا برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی در کشور فراهم خواهد شد. وی با اعلام اینکه «در این شرایط باید به تدوین یک برنامه منسجم برای مدیریت اقتصاد کشور بپردازیم»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر