حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۸۷

حذف نقاط پرحادثه‌ جاده‌ها از اولویت‌های دولت

مهر معاون اول رییس‌جمهور ناوگان فرسوده حمل‌ونقل را از عوامل تلفات جاده‌یی و مصرف بیش از حد انرژی دانست و گفت: خروج ناوگان فرسوده از اولویت‌های دولت است و برنامه‌ها و مصوباتی نیز در این زمینه تدوین شده که به صورت جدی دنبال خواهد شد. وی با اشاره به 3عامل مهم جاده، خودرو و راننده در میزان حوادث و تلفات بیان کرد: وزارت راه‌وشهرسازی، پلیس و سایر نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه خوبی را برای کاهش تلفات جاده‌یی تدوین کرده‌اند و دولت نیز در حد توان در این زمینه کمک خواهد کرد و در صورت رفع محدودیت‌های بودجه، رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها نیز از اولویت‌های دولت خواهد بود.


تولید بیش از 100 هزار دستگاه انواع خودرو

شاتا تولید انواع خودرو در خردادماه سال جاری توسط خودروسازان داخلی کشور به مرز 100هزار و 355دستگاه رسید که در مقایسه با خردادماه سال گذشته، رشد 14.2درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت خودروهای سواری نیز به تعداد 92هزار و 508 دستگاه تولید شد که نسبت به خرداد پارسال حاکی از رشد 23.3درصدی دارد.


شتاب سرمایه‌گذاران خارجی

ایسنا مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خبر داد و گفت: وزارت راه‌وشهرسازی با در نظر گرفتن تمهیداتی تمام تلاش خود را برای تسهیل این امر به‌کار خواهد بست تا رونق و رقابت به این بخش بازگردد. وی توجه بیشتر به توسعه کریدورهای بین‌المللی و ترانزیتی را از دیگر اقدامات مهم فردای پس از توافق در عرصه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عنوان کرد.


تعیین سرپرست سازمان هواپیمایی

فارس محمد خداکرمی، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، از سوی عباس آخوندی به سمت سرپرستی این سازمان ‌منصوب شد. پس از استعفای حمیدرضا جهانگیریان از سمت ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، عباس آخوندی دیروز خداکرمی را به عنوان سرپرست‌ سازمان هواپیمایی کشوری به این سمت منصوب کرد. خداکرمی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر