خواستگار جدید ایران‌خودرویی‌ها

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۶۰

رییس صندوق توسعه عمان خواستار راه‌اندازی خط تولید محصولات ایران‌خودرو در این کشور شد.

هاشم‌یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در دیدار حسان احمد رییس صندوق توسعه عمان ضمن استقبال از درخواست عمانی برای راه‌اندازی سایت ایران‌خودرو در این کشور گفت: در صورت توجیه اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های لازم، ایران‌خودرو تمایل به ایجاد سایت تولید محصولات خود در عمان و تامین بازارهای صادراتی منطقه‌یی از آن طریق را دارد. وی افزود: ایران‌خودرو تمامی خدمات مهندسی و فناوری را عرضه می‌کند و در عوض انتظار دارد سرمایه‌گذاری مالی از سوی عمان ارایه شود.

یکه‌زارع با اشاره به حسن روابط میان ایران و عمان، خواستار توسعه این روابط در سطح فعالیت‌های مربوط به صنعت خودرو شد و گفت: ایران‌خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه، مایل است در عمان نیز فعالیت داشته باشد.

وی تمرکز بر خودکفایی و تولید داخل را یک مزیت در اقتصاد عمان دانست و گفت: در صورت توافق، سایت تولیدی با ظرفیت 20هزار دستگاه به صورت اس.کی.دی. در آن کشور ایجاد می‌شود که 5000 دستگاه از تولیدات آن در بازار داخل مصرف و 15 هزار دستگاه به کشورهای همسایه شامل یمن، سودان، اتیوپی، اریتره و سایر کشورها صادر خواهد شد. رییس صندوق توسعه عمان نیز در این دیدار گفت: سطح فناوری و سیستم‌های تولیدی در این شرکت بسیار بالاست.

وی سهم ایران‌خودرو از بازار داخل و برنامه توسعه صادرات این گروه صنعتی را قابل توجه توصیف و اظهار امیدواری کرد، تحریم‌ها هرچه زودتر برداشته شده و بازار صادراتی توسعه یابد. علی علمی معاون صادرات ایران‌خودرو نیز در دیدار با رییس صندوق توسعه عمان، اشتغال 200 تا 250نفر را از نتایج راه‌اندازی سایت تولیدی ایران‌خودرو در عمان دانست و افزود: خط تولید ایران‌خودرو در عراق نیز با ظرفیت تولید 7دستگاه در ساعت و 15هزار دستگاه در سال، فعال است و سرمایه‌گذاری آن توسط طرف عراقی انجام شده است.

در این سایت نیز 40نفر ایرانی و 200نفرعراقی مشغول کارند. علمی سرمایه‌گذاری لازم برای ایجاد سایت تولیدی در عمان را در صورتی که 40هزار دستگاه سی.کی‌دی. تولید کند، 100میلیون دلار ذکر کرد و خواستار تامین مالی 90درصد از سوی شریک عمانی و مابقی از سوی صندوق توسعه عمان شد. وی تولید محصولات پایه گازسوز، بسته به نیاز بازار را از دیگر مزایای همکاری ایران‌خودرو در عمان دانست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر