حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۹۰

تامین ایمنی جاده‌های هرمزگان اولویت راهداری است

اداره کل راه‌وشهرسازی استان هرمزگان همزمان با هفته جهانی ایمنی برنامه‌های ویژه‌یی را برای افزایش اطلاعات دانش‌آموزان تدارک دیده است. این برنامه که در طول هفته جهانی ایمنی برگزار می‌شود، پلیس راه، فوریت‌های پزشکی و حمل‌ونقل پایانه‌های استان نیز همکاری دارند. در همین راستا و همزمان با هفته جهانی ایمنی دانش‌آموزان مدرسه معراج روستای دهنو از توابع شهرستان بندرعباس آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا گرفتند. احمد ربانی‌مقدم رییس راه‌وشهرسازی شهرستان بندرعباس با حضور در جمع دانش‌آموزان و معلمان این مدرسه گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که امروزه باید موردتوجه مسوولان تربیتی جامعه قرار بگیرد توجه به ایمنی و آموزش آن به کودکان و نوجوانان است.

به گفته وی، اهمیت این موضوع به‌قدری است که امروزه در تمام نقاط دنیا، آموزش از طریق چنین برنامه‌هایی دردستور کار قرار گرفته است. وی افزود: وظایف راهداری نگهداری از راه‌هاست و در این راستا تامین ایمنی تردد در جاده‌های استان اولویت نخست راهداری است. ربانی‌مقدم با بیان اینکه آموزش در دوران کودکی و نوجوانی بسیار ماندگار است، گفت: در این زمینه آموزش‌وپرورش باید در جهت حفظ علایم ایمنی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان آموزش دهد. این مراسم با برگزاری مسابقه و قرائت بیانیه هفته ایمنی و امضای بیانیه توسط معلمان و دانش‌آموزان به پایان رسید.


رفراندوم برای تعیین انحصاری بودن یا نبودن خودرو!

ایسنا به گفته رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس چه خوب است که همزمان با بررسی مساله انحصاری بودن یا نبودن خودرو در دولت و مجلس این موضوع به رای عمومی گذاشته شود تا بتوان تصمیم جامع‌تری گرفت. رضا رحمانی گفت: با وجود اینکه در حال حاضر قیمت‌گذاری خودرو توسط دولت انجام می‌شود اما کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در جلسات متعددی این موضوع را با متولیان امر به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گفته نماینده مردم تبریز، درحال حاضر کمیته سیاست‌گذاری خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیته پنج‌گانه متشکل از کمیسیون صنایع و معادن، وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و شورای رقابت مساله خودرو، خدمات پس از فروش و وضعیت نرخ‌گذاری را در دست بررسی دارند. وی تاکید کرد: البته تصمیم‌گیرنده نهایی در این خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت است و اصلا مرجع تشخیص انحصاری بودن یا نبودن خودرو با دولت است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر